Popup#2 : Star Wars

Samlingen min har vokst med en popup-bok som fullstendig tok pusten fra meg. Omstendighetene gjorde at jeg åpnet pakken og testet boken foran et publikum, så jeg måtte beherske meg litt da den ene magiske siden etter den andre bredte seg ut, men inni meg hoppet jeg og ropte «ja!ja! jaaa!».

Boken er som tittelen sier en guide til Star Wars-universet. Sidene er mer eller mindre tematisert, for eksempel har den ene dobbelsiden tittelen «citizen of the galaxy». Smart løsning!

Denne boken er den kuleste i samlingen min til nå. Hver eneste side er et uutforsket lite univers, det er  mange godt skjulte klaffer og sider og kreaturer som bare venter på å reise seg i all sin prakt.Og selv om jeg har bladd gjennom fire ganger nå, oppdager jeg noe nytt hver gang. En ren fryd å bla i!

Matthew Reinhart er min nye helt. han og Robert Sabuda er superstjernene i popup-verden, men jeg må si at foreløpig ligger Reinharts bøker milevis foran.

Og, for dere som lurer: boken koster usle 224 kroner og for eksempel bestilles her.

Men nok snakk, her er noen smakebiter. men nok en gang må jeg understreke: bilder yter popup ingen rettferdighet.

AT-AT (All Terrain Armored Transporters)

AT-AT (All Terrain Armored Transporters)

La meg få påpeke at det på denne siden i tillegg til en fantastisk AT-AT er tre klaffer.  De to «boksene» på venstre side, en gul og en lille,kan begge  åpnes:

Den ene inneholder en storm trooper på en Imperial speederbike:

Den andre inneholder dødsstjernen.

Og chewbacca fekter med hendene og sier roooaooroororro.

Og selv om det allerede er 6 ulike popup-features på den siden, så ikke tro det er det hele. For det var en mini-popup gjemt under armen til Rancor’en:

Og så fortsetter det bare. Den ene etter den andre dukker opp, foldes ut, spretter frem.

Ingen Star Wars-guide med respekt for seg selv utelater Jabba, vel?

…eller Han Solo, for den saks skyld. Han er forøvrig med både som her OG i nedfryst tilstand;)

Disse to har som seg hør og bør fått metallic glans.

Skurkene er minst like tøffe som heltene i denne boken. Eller. Neida. joda. Neida:p

Hvis man ser riktig nøye etter i riktig vinkel får man et glimt bak masken.

Og vår grønne, fjollete og vise venn er også med.

Nå skal jeg vise finalesiden, og som før må dere scrolle litt for å se. jeg vil jo ikke spoile boken for noen:D

*

*

*

*

*
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

…for det som er så kult med siste siden er nemlig at lyssablene LYSER! Jeg tok bildene i dagslys, så det viser ikke her, men de er altså tilkoblet et lite batteri som trer i kraft når sidene åpnes! Kult, sant?

7 responses to “Popup#2 : Star Wars

  1. Hahaha, veldig fint!

  2. Genialt. Godt funn!

  3. sitrondrops

    Hastur&Maren: I know! Jeg er i mild ekstase fremdeles.

  4. Heia Mariann!

    Nå har jeg lest med nedover i bloggen din og jeg er helt imponert. Du skriver så fantastisk bra, og jeg suger til meg energien som strømmer ut av innleggene dine. Det er vel ikke til å legge skjul på at jeg blir litt nostalgisk av å lese om livet ditt – og en aldri så liten misunnelse. En stor omveltning i livet mitt de siste månedene er nok grunnen til det. Du har virkelig beholdt kjernen av deg selv (slik jeg husker deg) hele tiden. Håper vi treffes på reunion-fest i mai – jeg gleder meg:)
    Klem fra Hanne

  5. Åh, pop-upbøker! Eg hadde Dinotopia som pop-upbok då eg var liten. Saknar det. Og den der var dødsfin!

  6. sitrondrops

    tritonus: hm…jeg mener å ha sett en dinotopia-popupbok nå nylig. Kan det være at den selges brukt på etsy, mon tro? Uansett; skjønner godt at du savner det-det er jo rent fornøyelig å lese/bla/utforske slike bøker. Og takk,takk!🙂

  7. sitrondrops

    Hanne: så kjekt å se deg her:) Og det var jammen godt å høre at jeg fremdeles er meg. Jeg tror nok ganske så sikkert at vi treffes på reunion, og jeg gleder meg masse til å se deg igjen!

Legg igjen en kommentar

