Påske

Det er deilig å ha påskefri. Dette er den første ferien jeg har hatt etter at jeg begynte i voksenjobb og leverte masteren.(for juleferien telte ikke i år, fordi jeg ikke helt hadde landet etter masterinnspurt enda.) Og jøje meg som man plutselig setter ekstra pris på disse deilige, lange, luftige og hvite arkene av noen dager.

Jeg har riktignok ikke fått gjort noe av det jeg opprinnelig hadde planlagt, som blant annet innebar å sette sammen Ikea-kommode, henge opp gardiner, skrive ferdig twitter-innlegget mitt her i bloggen, og få ferdig en artikkel jeg ikke rakk å bli ferdig med på jobb før ferien.

Men: det jeg HAR rukket å få med meg er blant annet god krim, lampeshopping, avisfrokoster på kafe, kryssord, sjokolade, supermario, endeløs nettsurfing, sove lenge, Bioshock, kino,påskeliljeplukking – og ren sløving. Bare ligget i sjeselongen i karnappet og tittet ut på mennesker som går forbi, været, blomstene. Bliss<3


Her ligger jeg og ser på regnet/stjernene/snøen/solen. Jeg elsker vårt lille karnapp, og kunne  egentlig gjerne bodd bare akkurat her.

I år fikk jeg masse digg i påskeegget. Jeg fikk sjokolade og sånne dråper og lovehearts, og så fikk jeg et sett med coasters formet som gamle disketter, og det kuleste av alt: en medalje! En ekte gamer-medalje. En playstation-medalje. Den skal jeg bære med stolthet!

Walter fikk Bioshock, påskeskum, kryssordflax og bingoflax i sitt egg. Jeg har allerede stukket av med Bioshock:P Det er så skummelt at jeg må ta pauser hvert tiende minutt og snakke litt med Ultra-Magnus og forklare ham at det bare er et spill. Men det er herlig å spille dataspill igjen; etter at jeg leverte mastergraden min har jo all lyst vært blåst bort. Nå vekkes den til live igjen;)

Ikke minst har vi spist masse god mat, både hjemme i vårt lille hus og ute og hos venner. I natt ramlet vi ut av taxien rundt halv to etter en lang påskelam-middag etterfulgt av iskrembuffet og alt for mye vin. Og istedet for å legge oss ble vi sittende oppe og drikke enda mer vin og spille låter for hverandre, låter fra barndom og ungdom og låter som vi føler oppsummerer viktige perioder i livet. Vi fikk annenhver låt, og jeg tror vi fint kunne sittet til i dag og vel så det. Slik er så ekstra mye diggere når man kan sove leeenge neste morgen uten å tenke at man kaster bort søndagen på å være i dårlig form.(For når man har to fridager i uken er det vanligvis ikke så kjekt å bruke opp den ene av dem på å være skral).

Da jeg våknet i dag visste jeg med en gang at idag var fajitas-dag. Så vi har spist verdens beste fajitas.

Min favorittfajita består av karbonadedeig, hjemmelaget guacamole, sprøstekt sopp, salsa, mais, rømme, paprika, ost, rå løk og masse knust nachos-chips over. Slurp.

Og enda er det tre dager igjen, nesten!  Jeg skal tilbringe dem med enda mer Bioshock, tilberedning av mitt første andebryst, en stabel bøker, pastellfargede egg fra Anton Berg og Madmen.❤

Det er deilig å ha fri.

2 responses to “Påske

  1. OMG – det høres ut som du har den beste påsken EVER! Her går det i hyttetur med mamma, pappen til jentene (x-en min nå) og to jenter som er passe sure etter drittværet i dag. Jeg GLEDER meg til hverdagen igjen.

  2. Hehe, for en herlig beskrivelse av hvordan du takler det nifse, skumleskumle Bioshock. Nyt den siste påskedagen din!

Legg igjen en kommentar

