Popup#3: The Jungle Book

The Jungle book er laget av Matthew Reinhart, samme fine fyren som også har laget Star Wars-boken jeg viste i forrige popup-innlegg.

Den koster usle 175 kroner og du kan bestille den her.

Boken er helt nydelig. Og den har noen fine finter jeg ikke har opplevd i noen Reinhartbøker før, med klaffer som aktiveres når du åpner en annen klaff, som igjen gjør at figurer på neste side spretter opp «av seg selv». Fiffig!(men nå er jeg jo riktignok fersk popupleser, så mange andre bøker har jeg jo uansett ikke lest!)

Mye høye og flotte skulpturer:) Når jeg for eksempek åpnet siden med The Lost City for første gang begynte både jeg og Walter spontant å le, fordi det var så drøyt høyt. Og Shere- Kan ser helt seriøst ut som om den kommer ut av boken og spiser deg opp.

Klarer dere å se at fossen har et ekstra lag med gjennomsiktig plast med fisker?

Bagheera er kledd i svart fløyel:) Han ser kanskje litt rar ut i denne vinkelen, men er egentlig en ganske så fin svart panter altså.

Ruinen inne i The Lost City er kjempehøy! Den reiser seg som et skikkelig tårn når en åpner siden. Her ser man det fra siden:

Og noen smakebiter til:

Og så skal dere få se noe av det kuleste….

…Knurr! Kommer Shere-Kan byksende opp fra boken. Nesten så man kvepper litt. Han har lange poter og klør, nemlig.

Jeg digger den. Boken har gjennomført jungel-estetikk, den ivaretar jungelbokuniverset til fulle, og utnytter rommet og papirets egenskaper nøyaktig slik at man blir forundret og glad hver gang man blar over til neste side. Akkurat slik popup-bøker skal være.

2 responses to “Popup#3: The Jungle Book

  1. Jeg må bare si en ting: Jeg digger popup-bok innleggene dine.❤

  2. It’s perfect time to make some plans for the future and it’s time
    to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you some interesting things or advice.

    Maybe you could write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it!

Legg igjen en kommentar

