Kjole 2

På fredag var vi i påskelam-selskap. Det var nam. Og til dessert hadde vi mangosorbet, økologisk jordbæris, vaniljeis med sjokoladebiter, peppermynteis og en til. Og nougatsaus og sånn som stivner på isen. Mums. Men dette skulle jo egentlig handle om kjolen.

Jeg så slik ut:

Og denne kjolen kjøpte jeg på eBay for om lag hundre kroner inkludert frakt. Den er kremhvit med svarte polkadotter, og polkadottene er litt større enn vanlig, men bare litt. Den har avtagbart belte med sløyfe på, og uhåndterlige rysjer i halsen. Første gang jeg brukte den var i et annet middagsselskap. Da «revnet» plutselig hele kjolen, midt i hovedretten. Eller, den revnet ikke, men glidelåsen var tydelig så gammel at tennene ikke klarte å holde sammen. så vips der satt jeg med åpen rygg og nesten åpen rumpe. Jeg fikk låne en cardigan og ble veldig i tvil om hva jeg nå skulle gjøre: reparere eller kaste?

Jeg kunne nok ikke klart å skifte glidelås selv, for dette er en kjole med forsilke og alt, og damen på Knapphullet skulle ha 390(!) kroner for å gjøre det. Men jeg ble til slutt enig med meg selv om at en kjole til 500 kroner som ingen andre har OG som jeg liker veldig godt, det er åpenbart en levelig løsning.

Så nå er den reparert, og jeg har vært i middagsselskap uten å revne i ryggen, og jeg elsker den:)

3 responses to “Kjole 2

  1. Vakker kjole på en søt jente🙂 Beundrer evnen din til å finne klær på nettet.. Jeg er så dårlig på å vite størrelsen min at jeg tør aldri å bestille noe på nett.. men men.. skal kvinne meg opp en dag og kjøpe noe annet enn t-skjorter på nett..🙂 Selger de kjoler, skjørt osv på etsy i store størrelser også?

  2. sitrondrops

    Mette: jepp, kjoler hvertfall. Skjørt er jeg ikke så opplyst på! Bare å søke på feks «dress XL», så kommer det masse stort og flott opp;)

  3. Det skal jeg gjøre, kanskje jeg vååååger meg på å kjøpe en kjole eller to. Sånt trengs🙂

Legg igjen en kommentar

