solstiv

En bitteliten dør fra hemsen vår fører ut til paradis.
En bitteliten dør fra hemsen vår fører ut til paradis.

Solstiv, det er det man blir i ansiktet helt i begynnelsen av sommeren, når huden har glemt hvordan den takler kilende stråler rett på. I dag har vært en sånn dag.
Jeg smiler og kjenner det langt opp mot hårfestet. Herlig!

Hodet og ikke minst øynene fikk plutselig veldig nok av kontorarbeid i dag, og verken paracet eller frisk luft hjalp så lenge jeg  satt foran dataskjermen. Derfor dristet jeg meg til å ta  tidlig helg, og klokken tre var det friii:D

(Jeg skal nemlig jobbe på bt.no ihelgen,
derfor var det
ekstra viktig å nyte fredagen til fulle.)

Jeg traff Walter på torgallmenningen, jeg kjøpte to kuler iskrem: lakris og hylleblomst(fra mediabaren på Galleriet. Begge smakene anbefales virkelig, virkelig til alle bergensere!) og Walter kjøpte med tiramisu og pannacotta, og så var det bare å sette seg ned i solen og oppleve festspillstemningen i sentrum.

Bergen sentrum er magisk i mai.
Det blomstrer og strutter og luften er tung av blomsterduft.

Etter verdens beste klippfisk på Pingvinen bar det hjem til mer idyll<3

Det er helt fantastisk deilig å ha en terrasse. Når man bor nesten midt i byn og likevel kan sitte ute og høre fuglekvitter og se ned på syrintrær og forglemmegei, da er sannelig ikke livet så verst.

Utsikten fra terrassen.

Heineken og GQ til Walter, Costume og hvitvin til meg.
(Vi lever virkelig opp til kjønnsrolleklisjeene😉 )

Og det er selvfølgelig ikke bare meg og Walter setter pris på vår lille veranda. Ultra-Magnus har sin egen stol, må vite!

4 responses to “solstiv

  1. å, for eit deilig liv.

  2. ååå, deilig at sommeren har tittet frem igjen for fullt:)

  3. sitrondrops

    det er så deilig, at ord ikke strekker til:)

  4. sitrondrops

    ja, jeg har intet å klage over- bare å gledes av!😀

Legg igjen en kommentar

