Topp 5 akkurat nå

1. At jeg bor midt i Bergen,
og likevel er omgitt av koselige småhus og hager. Når jeg kommer ut døren om morgenen ser jeg syrintrær og stakittgjerder til venstre:

Og til høyre er det masse koselige bakhager og terrasser, trær og rhododendronbusker.

Rett frem er det et stort blomsterbed, med blant annet fantastiske blå iris.

2. Smoothies fra Fruktbar.
Min favoritt er Barnslig Drøm og Walters favoritt er Stiv Kuling. Men på bildet holder jeg Rød Lykke (venstre) og Barnslig drøm (høyre)

3. Og ja! Ny kjoledrøm.

Fra NoaNoa. Jeg elsker den. (Men ikke spør hva som skjer med håret og ansiktsuttrykket her, for det aner jeg ikke:p)

3. Musefanger i hus
Det var ikke bare tyveri som er baksiden av medaljen med å installere kattedør, viste det seg. I natt, da jeg nesten hadde sovnet, kom en pelspil flygende inn luken og inn på soverommet og oppi sengen til meg. Og gjett om han hadde med seg en gave: en fersk, nyfanget og levende mus. Grøss.

Selvfølgelig fikk han masse skryt og ros for at han bidrar til husholdningen. Og musen? Den hoppet opp i vesken min, og Walter bar den rolig ut i hagen igjen, hvor den pilte hjem. For en heldig mus!

4.  Gatekunst.
Kjæresten min Walter, har startet bloggen Mot Veggen, som viser ulike former for kunst på vegg og bakke. Jeg liker at han fanger opp ikke bare «vanlig» grafitti og stensilkunst, men alle slags fine ting. (Men bildene her er det jeg som har tatt, da. )

5. Hjemmelagd soppsaus fra scratch

Nyttårsforsettet mitt i fjor var å bli flinkere til å lage allslags saus fra scratch. Så jeg kjøpte en sause-kokebok. Og så prøvde jeg å lage soppsaus. Og den var så god at jeg har lagd den og bare den siden. Jeg deler gjerne oppskriften, men det får bli et eget innlegg. Her ser dere hvertfall hva dere trenger.  Jeg skal teste soya-og-appelsin-saus neste gang.

6 responses to “Topp 5 akkurat nå

  1. Åh, jeg elsker bloggen din! Er så glad for at jeg kan få fulgt med litt igjen, du har et fargerikt og vakkert liv.

    Også er du fryktelig flink til å se det positive i ting. Merker at jeg alltid blir i godt humør når jeg ser du har oppdatert!

    Klem

  2. superneelie

    Hehe, du er jammen en livsnyter Marianne🙂 blir så godt humør av å lese her🙂

  3. Har begynt å følge med i bloggen din, å æ like den kjæmpegodt! Elske å se på bildan du legg ut og så skriv du så fint attåt🙂

    Fiiine dagboka🙂

    Keep up the good work🙂

    P.s. Æ vil gjerne ha den oppskrifta ja🙂

  4. sitrondrops

    tusen takk!🙂 Så kjekt at du liker bildene mine:)

  5. sitrondrops

    Ja, det kan du godt si:D Men jeg har jo mine sutrestunder jeg også- de får bare ingen bloggomtale:P

  6. sitrondrops

    Tusen takk for fine ord, og for anbefalingen i bloggen din!🙂

Legg igjen en kommentar

