voksenferie

Det er fredag ettermiddag, jeg har hatt ferie i en time, det er hett og dirrende og jeg skal ha fire uker med åpne dager.

Det er en absurd tanke, som gradvis går opp for meg litt og litt: jeg skal ha fire uker ferie, uten å ha sommerjobb eller gjøre noe, uten å tape penger på det, bare ekte voksen-ferie. Gurimalla, det er til å bli svimmel av.

Jeg som trodde det kom til  å bli svette, slit og blodig alvor å begi seg ut i arbeidslivet har herved innsett at det faktisk er ganske så digg. Når man går hjem fra jobb, har man fri.  Man har helg. Uten ekstrajobb. Man har voksenlønn. Og man har altså også voksenferie.  I tillegg til det faktum at det er sabla gøy å få bruke alt man har lært hver dag, å se at man klarer å løse problemer og utfordringer, at man er litt flink:) Så ikke bare er det gøy å jobbe, man får masse ekstra kjekke ting i livet som jeg ikke helt var forberedt på.

Nå drar vi til sommerhuset til Wencholai, og skal grille og lese bøker og være offline i helgen. Det trengs; siden jeg holder på å utvikle digital adhd.  Min familie skal bo i huset vårt og passe pus i mens. De lo litt i telefonen; 3 stykker som reiser 3 timer hver vei for å passe en katt. Nevnte jeg at min familie også er kattemennesker, ikke bare jeg?🙂 Men ja, dere innbruddstyver som leser dette kan altså bare gi opp, huset er bevoktet som bare det:D

Ikke færre enn tre kattepassere, altså.

Ikke færre enn tre kattepassere, altså.

2 responses to “voksenferie

  1. Åh så fint bilde av Ultra-Magnus!
    Ser ut som han har lys eyeliner under øynene, på en måte. Vakker katt🙂 (Og det sier litt fra en hundeperson ;))

  2. Voksenferie er best!:-)

Legg igjen en kommentar

