om hvorfor det er stille her

Jeg har hundrevis av bilder fra ferien klar til å postes i lange innlegg. Jeg har flere drafts som ligger og verker etter å bli publisert her. Men jeg får det ikke til. For katten min er forsvunnet og jeg klarer ikke å tenke på noe annet og hjertet mitt banker hardt og altfor fort hele tiden, og i magen er et sånn sug som man har når man gruer seg til noe, bare at det har vært der siden mandag, dagen etter at han forsvant.

Jeg hørte at han gikk ut katteluken midt på natten. Det var det siste livstegnet. Jeg gråter og gråter og tenker det verste, prøver å distrahere meg selv ved å se på West Wing og spise is, men innimellom brister masken og hjertet likevel og jeg er så inderlig lei meg.

Mange sier at det er vanlig for katter å legge ut på vandring. Men det er ikke vanlig for Ultra-Magnus. Han er en liten Woody Allen som bekymrer seg, som føler veldig mye, selvrettferdig og melankolsk liten pus er han, sær og rar og verdens fineste. Han går aldri langt unna huset, han sitter i bedet utenfor og snuser på blomster og titter på humler.

Walter rydder og handler og stryker meg på ryggen og er helt perfekt. Venner stiller opp og er med på leterunder. Takk, alle dere. Og jeg håper at de som tror på noe større enn seg selv sender en bønn eller en tanke eller en vibe eller hva dere nå ønsker å sende, til Ultra-Magnus, slik at han finner veien hjem med mindre det er for sent.

Så livet mitt, og dermed bloggen, står på vent. Jeg klarer ikke å ha ferie og være vanlig og late som om alt er fint når alt er helt jævlig. Jeg vil bare ha ham tilbake. Eller hvertfall vite. Jeg vil bli hel inni meg igjen, for nå mangler en bit fra hjertet mitt.

Inni meg er alt gummi, strukket til bristepunktet,
glovarmt og sårt av overbelastning,
brister snart, sviende og tungt og med ekkel smak i munnen.

9 responses to “om hvorfor det er stille her

  1. *sender gode tanker*

    Håper dere finner han!

  2. Nei😦

    Det er så trist! Min forsvant for ett år siden, vet ikke hva som har skjedd med ham. Savner han enormt. Vet hva du går igjennom. Håper han kommer tilbake fort!

  3. Offoffoff… Ultra-Magnus då!😦

    Hadde blitt med å leite om eg hadde vore i by’n! Kanskje Dyrebeskyttelsen si utekatt-gruppe kan vere med og halde utkikk? Skadar ikkje å høyre med dei..

    Kryssar alt eg har og sender gode tankar om at han kjem tilbake fortare enn fortast.

  4. Håper han kommer hjem snart!

  5. Uff – det var utrolig trist Marianne. Jeg føler med deg og sender deg en stor klem og ønsker deg en happy ending!

  6. Chackalacka

    Uff, det er trist å vente i uvisshet. Men han kommer nok hjem skal du se!

  7. uff, no måtte eg gråte litt faktisk. eg håpar han vender heim, med heile meg.

    og masse sussar på nasen din.

  8. Kanskje han har fått bank av en annen pus og blitt jaget? Håper han kommer hjem.

  9. Ville bare si tusen takk for den flotte hjartepost-pakken. Den var perfekt!

    Håper pusen dukker opp igjen (kanskje han har tatt en liten ferietur? Eller funnet kjærligheten?)

    klem

Legg igjen en kommentar

