Tea Time

Da vi var i København fant jeg verdens søteste kafé. Takk for tipset, Siv! Tea time var altså så søt at jeg umiddelbart fikk hull i alle tennene på en gang. Herlig og fantastisk.

La meg bare slå fast at det var usigelig varmt den dagen, og vi hadde gått i tre kvarter. Men her er jeg altså i birkegade 3, på Nørrebro om jeg ikke husker helt feil. Ikke noe vanskelig å finne:

Vis større kart

De hadde nøyaktig ett bord og to stoler ledig, resten av kafeen (med unntak av to bord fulle av piker, mammer og mormorer) var dekket opp til et bursdagsselskap. Jeg hadde veldig lyst til å vente helt til bursdagsselskapet kom, og så knipse snikbilder, men det er jo ikke noe snilt. Dessuten hadde jeg nok ikke turt. men se så søtt!

Siden det var så innmari varmt og vi nettopp kom fra verdens beste brunsj, orket vi desverre ikke bestille full oppdekking med te fra kanner med malte nyperoser , eller stettfat lastet med minimuffins og makaroner og bløtkake og alskens slikkerier. Men det hadde de rundt oss gjort, og det var et imponerende syn. Bordene var så overfylt at det ikke var plass til noe mer. Fylt av tekopper, kanner, vaser med roser, kaker, muffins, sukkerskål og all slags herligheter. (nok en gang turte jeg ikke snokfotografere).

Så da ble det «Pink Lemonade» i varmen i stedet. Med to kirsebær og tre minimarshmallows til❤.

Ute ved disken er det hyller fulle av diverse knask man kan kjøpe med seg. Karameller, drops, kakepynt, marmelade, sånn sitronting til å ha på scones, sjokolade, og takeaway-muffins. Jeg kjøpte fem avlange karameller som viste seg å smake marsipan(og jeg som ikke liker marsipan!), og fem firkantede karameller som jeg ikke har smakt på ennå fordi de har sånt fint sløyfebånd rundt seg som jeg ikke vil ødelegge, men som skal smake bringebær. Og en pose med marengs, og sånne marengstopper festet på små kjeks.

(bilde lånt fra teatime, klikk for å komme til siden deres!)

Man kan sitte utenfor også.

Bilde fra tea times egen hjemmeside. Klikk på bildet:)

Her er den ene salongen, som jeg tror er i et eget rom litt sånn «bak» disken. Lånte bildet fra teatime, klikk på bildet for å komme til siden deres!

Og her er en fin liten gruppe. Man kan faktiskt bestille prinsesse-selskap her også! Guri som jeg liker konsept-steder! Hvis jeg skal starte kafe eller restaurant skal det jaggu være noe meget konseptuelt. Kanskje konseptet kan være regnbue? Eller Star Wars. Eller pepperkaker.

5 responses to “Tea Time

  1. Heyhey! Jeg kommer på Star Wars-kafé i alle fall. Og i hvertfall restauranten, hvor jeg regner med at det spiller et bestemt band, med en bestemt sang.

  2. sitrondrops

    …og denne sangen har jeg faktisk som ringelyd, for å jevnlig påminnes og inspireres:D

  3. Hit skal jeg om to helger…🙂

  4. sitrondrops

    Heldige deg! Sukk.

  5. Jeg finner sikkert ut av det selv, men fantastisk fint om du tilfeldigvis vet hvordan vi skal komme oss dit fra Nyhavn/Rådhusplassen/Tivoli-området🙂

    Til premie kan jeg alltids legge ut bilder, vet du…

Legg igjen en kommentar

