Sensommer

Dagen før jeg skulle begynne på jobb igjen etter ferien våknet jeg med sår og hoven hals og dunkende hode. Det ble verre og verre. Feber og varmt snørr og følelsen av at hjernen er et skvulpende kompass som ikke følger etter når jeg snur på hodet. To uker tok det, før jeg var meg selv igjen.

Det er rart å være syk. Det er rart å være hjemme i sengen når det er uke og ikke helg, og dag og ikke morgen. Det er rart å se ettermiddagen komme, uten å ramle inn døren med alt som har skjedd i løpet av dagen  i en liten koffert inni hodet. Å ikke komme hjem og puste ut og vrenge av seg sko og vifte med tær og ha fri.

Disse sykedagene har bare forsvunnet uten at jeg husker noenting. De er rett og slett borte. Jeg har sovet masse, og når jeg har vært for dårlig eller for våken til å sove, har jeg lest alle bryllupsinnleggene på forumet til Kvinneguiden. Jeg tror det er like mange galninger der som de sier det er på barnimagen.com (for der er de helt koko, har jeg hørt).

Nå er jeg frisk og høsten er i gang. Det er sånn deilig travelt på jobb, semesterstart, tusen ting som skjer, masse som må gjøres, alle er litt oppspilte, det yrer av nye studenter, jeg løper rundt med kameraet og knipser og snakker med dem.

Denne sommeren har vært en sommer med blandede følelser, bokstavelig talt. Jeg har mistet katten min, som på sin helt egne og spesielle måte var min beste venn. Og Walter fridde. Og ferien forsvant i tårer og sorg og panikk og sykdom og misforståelser, kun avbrutt av 4 paradisiske dager i København(og noen nøytrale dager innimellom også, selvfølgelig).

Og nå er høsten her, og et nytt kapittel starter. Jeg gråter meg fremdeles av og til i søvn når jeg savner Ultra-Magnus, men det er i det minste et nytt semester, med mange spennende utfordringer, og jeg skal gifte meg.

3 responses to “Sensommer

  1. Jaaa🙂 Du skal gifte deg og det er så kos, dere passer så fint sammen at.. ja🙂
    Forøvrig er det mange gale bridezillas på kvinneguiden.. men heldigvis også noen normale inni mellom. Jeg har lest mye der, og jeg har skrevet litt der🙂 Kos det🙂

    Jeg håper sommeren varer LITT lengre.

  2. Så bra at du er frisk igjen, Marianne🙂 God høst!

  3. sitrondrops

    right back at ya! Gleder meg til å møtes i Azertoh. (for det er det det heter, sant?)

Legg igjen en kommentar

