Mirakler

Jeg trodde ikke jeg kom til å skrive dette innlegget. Jeg hadde gitt opp håpet. Men i natt kom Ultra-Magnus hjem.

(kattedame-advarsel)

det er helt utrolig.

To måneder har han vært borte. Jeg var sikker på han var død.

Han var så skral at jeg ikke turde helt å juble. Han har nok enten vært innestengt eller ikke så flink til å finne mat, for han var så mager og dehydrert at han ikke klarte å gå- han sjanglekrøp.

Så for sikkerhets skyld har vi vært hos dyrlegen, som kom med gode nyheter! Han har ingen tegn til nyresvikt, som man kan risikere etter dehydrering, og han heller ikke FIV/katteaids. Ergo er det «bare» snakk om dehydrering, som er enkelt å behandle. Så nå ligger den flinke, tøffe modige pusen min i dyp søvn med intravenøs næring/vann/antibiotika og blir passet på av snille dyrleger og sykepleiere. Og når han er rehydrert skal de få ham til å spise, og gi ham masse gode medisiner.

Det var som i en drøm. Jeg og Walter og våre foreldre hadde vært på Naboen og spist forlovelsesmiddag mens mine brødre var hjemme i huset og spilte PS3. 10 minutter før vi kom hjem hadde pus kommet inn katteluken, og mjauet og grått og ropt om hjelp. Brødrene mine hadde roet ham ned og funnet mat og vann som han ikke ville ha, men da vi kom hjem lå han på sengen, oppå dynen og tråkket og malte og ville bare kose.

Dritskummelt å klappe ham, kjenner hver eneste knokkel. Stakkars, fine pusen min! Tenk så flink han har vært som har sjanglekrøpet gjennom gatene og hjem!

Jeg bare griner av glede og forundring hele tiden. Det er litt vanskelig å forklare for ikke-katte-mennesker. Men vi to er så innmari close, han er en typisk one-woman-katt(selv om han elsker Walter også. Men kun oss to) så vi er ekstra nære, vi trøster hverandre og kommuniserer uten ord. Han er min beste venn, på sitt vis. Og jeg trodde helt oppriktig at han var død.

Faktisk sendte jeg melding til naboen tidligere på dagen i går og sa at vi gjerne ville overta en av kattungene deres neste helg. Så sikker var jeg på at pus var død. Og hvor mange ganger har jeg ikke drømt, både i våken og sovende tilstand, om at han skal komme tilbake igjen? Så når Magnus sto i døren og sa at Ultra-Magnus er kommet hjem, og jeg løp inn på soverommet og så ham ligge der og male og tråkke, da måtte jeg klype meg i armen, for det var som min ypperste ønskedrøm.

så, til ære for pusen min som ligger og blir frisk hos dyrlegen, legger jeg ut litt bilder av oss fra de tre årene vi har kjent hverandre.

(beklager kvaliteten, det er vel mobilbilder alt sammen)

Takk til universet for at han kom tilbake!

13 responses to “Mirakler

  1. Åååh, nå ble jeg lykkelig i katte-mamma-hjertet mitt🙂

  2. Jeg ble rørt jeg nå… så ufattelig at han kom hjem! Gleder meg til å høre mer om hvordan det går. Jeg kan se at dere har et veldig fint bånd til hverandre.🙂

    Klem

  3. Undere kan skje, og jeg håpet inderlig at det skulle skje i dette tilfellet. Fantastisk, kjenner jeg må blunke litt ekstra etter å ha lest dette!

  4. anantharika

    awww🙂 flinke pusen som fant veien hjem! Han har nok bare vært på sommerferie, etter en morsom ferie kommer vi jo alle hjem litt dehydrerte! Tenk så mye spennende han kunne fortalt deg hvis han kunne snakke😀 hehe… Håper han kommer seg raskt. Glad for deg!

  5. plingelinns

    aaaw – så flott å høre! Kan tenke meg det ble en bra helg ja!

  6. Så utrolig fint å lese! Jeg ble helt lamslått! Utrolig fint!😀

  7. Nå måtte jeg holde igjen en liten tåre her altså, for jeg veit akkurat hvor fælt det er å bekymre seg for pusen sin! Blei skikkelig glad av dette innlegget, har venta på det!🙂

  8. ååååå. Så flott!

  9. Nå ble jeg glad nå!
    Så bra at han kom hjem igjen!😀

  10. Herlig, kjempeglad på dine vegne og kjenner jeg ble glad selv også🙂

  11. veronica365

    JIPPI!!!! Nå stakk jeg rett og slett innom bloggen din for å se hvordan det gikk med det! Det var ett gledens innlegg!!🙂 Hurra og kos dere masse!

Legg igjen en kommentar

