Topp 5 akkurat nå

1. Laura Ashley-lamper.

Jeg bare elsker å gå forbi denne butikken på mørke, sure kvelder. Der står pastellfargede lamper med prikkede skjermer og føtter av krystall og skinner som et nypolert sukkertøy i den ellers betongkledde og triste Jon Smørs gate.

2. Sunt liv.

Jeg har begynt å leve sunt. Jeg får kick av å ete mengder av friske, sprø grønnsaker sprekkferdige av vitaminer og fiber. Grovt brød og makrell i tomat. Fisk og kylling. Epler. Jeg drikker glass på glass med vann og ser for meg at jeg dusjer kroppen innvendig. Spiser jeg snop, blir jeg lett kvalm av alt sukkeret. Jeg løper – og har endelig begynt å like følelsen av en puls på 170, liker å presse meg til jeg nærmest gisper etter oksygen, kjenne svetten renne nedover halsen og dryppe fra håret. Før hatet jeg å trene, det føltes ikke sunt i det hele tatt, jeg nektet å tro at det liksom skulle være bra for kroppen, når det føltes så naturstridig som det gjorde. Endelig merker jeg det motsatte- nemlig at man får veldig mye bedre dager av å trene. Når jeg ikke orker å løpe mer, går jeg i motbakke i stedet. Intervaller på 7 og 12 prosents stigning.

3. Regnbuer.

Gjett om det er nærmest umulig å fange dansende regnbuer på film? Jepp. Denne høsten har hatt uvanlig mye finvær, til Bergen å være hvertfall. Når det er sol blir stuen fylt opp av mange store og små regnbuer, takket være den fiffige rainbow-makeren jeg fant på Louisiana i sommer. Hvem blir ikke glad av å se regnbuer, samme hvor eterisk eller new-age man syns at det er? Tenk at naturen lager så vakre ting. Jøje meg.

4. Bryllupsplanlegging.

Jeg skal jo gifte meg med kjæretste Walter 21.august neste år! Å guri som jeg gleder meg. Og ventetiden er ikke så verst den heller. Da kan jeg jo planlegge alt fra brudebukett til invitasjoner og ikke minst : kjolen. Her er min forlover Ruth Hege, og gode hjelper Wenche, i sofaen på brudehuset mens jeg prøver den ene perfekte kjolen etter den andre. Åh. Jeg kan avsløre at jeg har funnet den. Kjolen, altså. Har ikke bestilt ennå, men den er valgt ut. Den er så. vanvittig.nydelig.

5. Festkjoler

Hurra! Det er høst og snart jul og butikkene begynner å glimte til med mer ekstravagansa enn ellers i året. I love it<3 Masse selskapskjoler å boltre seg i. De trenger ikke koste skjorten heller. Den på bildet er fra HM’s nettbutikk og koster 350 kroner.  For oss som elsker glitter og sløyfer og paljetter og struttende skjørt og oppblåste puffermer er dette høysesong deluxe. Hurra!

4 responses to “Topp 5 akkurat nå

  1. Liker bloggen din så godt, spesielt nå som du har «kicka opp» blogginga litt😉 Gratulere med å ha funnet kjolen, er vel deilig å få det krysset av lista? Ha en nydelig lørdag!

  2. sitrondrops

    takk skal du ha! Bloggen har jo omtrent ligget i dvale siden…juni? Men nå er jeg back for good, hihi:)

    Ja, det er betryggende å vite at jeg kommer til å føle meg fin på den store dagen:) takk det samme!

  3. Uu, jeg likte lampene.

  4. sitrondrops

    Jeg synes de er kjempesøte!

Legg igjen en kommentar

