Maskeball

På fredag hadde bokklubben sitt beryktede julebord. Det var bobler, det var lam, det var glitter og paljetter. Og pakker. Og rødvin.

Julebordet var hjemme hos den ene Siv’en(Til høyre). Et fantastisk åsted for kveldens deilige forbrytelser.

Jeg vektla kleskodens siste ledd (om paljetter) og stilte i gull som glimret.

Selv om det er tidlig på året, ville vi ikke la det hindre oss i å ha et gjennomført julebord. Så vi hørte på Jingle Bell Jazz og Bugges Snowing on My Piano hele kvelden, og jammen hang det pepperkakemennesker i greinene også.

Vi ble møtt med en kasse bobler og ørret-sashmi med vårløk.

Siv og Åshild (Og Nadina) var julebordets matkomité, og sørget for stappmette mager.

Hovedretten var en smaksorgasme av de sjeldne. Lam med saltbakt rødbet, soppsaus, fritert pastinakk og potetmos.

Desserten var fruktsalat hvor frukten var marinert i ulike krydre. Herlig og søtt og friskt.

Jeg elsker ideen bak tiltak som julebord. Enhver anledning til å feire med gode venner og mat bør gripes. Hele året.  Påskebord. Fårikålbord. Suppelunsj. Konfektnachspiel. 17.mai-frokost. Høstpiknik. Strandkvelds. Snømann-kakao. Bursdagskake.

Gunhild var en praktfull charlestondame.

Og så fikk vi pakker!

Siv fikk sokker med fotsone-kart. Perfekt match.

Åshild fikk pakken fra meg! Sløyfesmykke og Breakfast at Tiffayns-sovemaske.

Ida fikk to grytelapper; en hund og en frosk.

Min pakke! Jeg fikk ikke tatt noe okei bilde av innholdet, men jeg kan røpe at jeg fikk en Getz/Gilberto-cd (perfekt, siden min er full av nachspiel-riper) og et akvarium hvis fisker inni vokser 400% når man tilsetter vann:O hurra!

Marie fikk en krok til å henge på speilet, og tilhørende kort med diverse adjektiver til å henge på.

Gunhild fikk en sauemaske, en tigermaske og en ponnimaske.

Nadina fikk julepynt: en bukk, telysestaker og en glitrende nisse.

Siv fikk to nydelige skåler med fat til.

Og der tror jeg jeg stopper, hihi. Det ble masse vin og masse masker og jeg lo så jeg hadde vondt i magen morgenen etter. Akkurat slik det skal være når man treffer sånne bra folk og drikker sånn god vin.

Legg igjen en kommentar

