Mitt budskap

Thomas Moen har satt i gang et prosjekt likt det som en som kaller seg  MadV publiserte i fjor. Kort sagt: skriv ditt budskap til verden på hånden din og ta bilde.

Jeg grublet litt og prøvde å finne hvilket budskap jeg virkelig merker at jeg bryr meg om og tenker mye på.
Det ble ikke spesielt velformulert, men det er hvertfall det mest genuine budskapet jeg fant i  hjertet mitt, som jeg virkelig kan stå for.

For meg betyr dette å tro på det gode i verden. Alle har noe godt i seg. Alle er verdt noe. Ikke bare mennesker, men også dyr, insekter, fisker og fugler. Og å leve etter det, det innebærer at man tar ansvar. Behandler vesenene rundt en som skatter.

Har man mulighet til å hjelpe et medmenneske så skal man gjøre det. Selv om man kanskje ikke kjenner vedkommende, eller får noe igjen for det der og da. Strekk deg for å hjelpe, og å gjøre en forskjell.
Ikke bare gå forbi et dyr i nød, men ringe politi på 02800.
Ikke drepe den stakkars humla som har forvirret seg inn i stuen, men hjelpe den ut igjen. Ikke ta liv uten at det er tvingende, tvingende nødvendig.
Innse at gutten ved siden av deg på festen kan være en perle av en samtalepartner, selv om han har dårlig klesstil eller fett hår.
At jenten bakerst i klassen kan være full av følelser og visdom selv om hun har et hardt og avstandsskapende ytre.

At alle kan være skatter selv om du ikke kan se det ved første øyekast. Så start å behandle dem som det.

Hva er ditt budskap til verden?

9 responses to “Mitt budskap

  1. Nydelig innlegg! Du har jo så rett.

  2. Kjempefint budskap dette her!!:)

  3. så fint! jeg er helt enig.

  4. Åh, utrolig fint vell! (: Veldig sanne de ordene der, selv om man ikke alltid kan se det ved første øyekast..

  5. Så fin du er! Flott bilde! Flott budskap!

  6. Tea Maria

    For et fint innlegg. Selv prøver jeg å hente frem nabokjerringa i meg, det går vel litt på det samme. Men jeg ser at det går ann å være litt flinkere i forhold til dyr/insekter også, særlig når man har små barn å oppdra. Takk, det er sånne som deg som gjør verden litt mindre selvopptatt og egoistisk.

    Finn blogg.

  7. Så fint budskap, og teksten under var kjempebra! Håp og tro!🙂

  8. tornsuits

    Tusen takk for bidraget! Da har jeg lagt ut mitt budskap videoen, sjekk om ditt bildet ble med! http://bit.ly/mittbudskap09 » legg gjerne ut videoen på din blogg også🙂

Legg igjen en kommentar

