It’s snowing on my piano

Som for ca. halve Norges befolkning blir det ikke skikkelig jul i huset vårt før Bugge Wesseltofts «Snowing on my piano» kommer på.

Her kan du høre den på spotify. Og her kan du kjøpe den(og det bør du, hvis du ikke allerede har den). Freden senker seg bokstavelig talt altså.

Og da jeg åpnet adventskalenderen min i går, gjett hva som lå inni.

Nettopp. Jah. Jeg gispet litt. Snille kjæresten som kjøpte billetter til at vi kunne gå og komme i ekstra fin julestemning denne kalde torsdagskvelden.

Så jeg tok på marihønekjole og ullstrømper og vips var vi på vei gjennom kulde ut til den fine perlen av et kulturhus utover på Nordnes.

Og vi fikk plass rett foran scenen og beklager at ansiktet hans er hvitt. Og vi fikk rødvin og den ene julesangen etter den andre og det var som en sånn avslappende aromamassasje for hjernen og plutselig forsvant alle julebekymringer og hig og jag og styr, og jeg tror vi alle følte at fokuset ble geleidet til de fine tingene; julefred, ro, takknemlighet. Og jeg som ofte blir så følsom av julesanger fordi jeg tenker på alle dem som ikke har det så bra, oppdaget at jeg plutselig var følsom, men mest fordi jeg tenkte på alt jeg var så takknemlig for. Man skal ikke glemme sånt!

Og som ekstranummer fikk Bugge med seg hele publikum på å synge. Vi sang glade jul, sånn sakte som den skal være, og jeg tenkte på alle de fine englene som lønnlig iblant oss går.

3 responses to “It’s snowing on my piano

  1. Så koselig!😀

  2. Jeg har aldri hørt denne sangen/CDen før, men hoi. Jeg smelter. Jeg får lyst på ribbe, og å reise hjem til jul, og at det skal snø i Bergen, og at det skal snø hjemme, og at det skal være julegavehandling på en tirsdags kveld, når det er mørkt, og ikke så mye folk, og ikke noe eksamen, og snø i Nordnesparken, for det er best i verden. Takk!!!

  3. Så herlig innlegg, uten å ha satt på sangen fikk du meg i julestemning av å lese! Håper resten av adventstiden din blir like fin❤

Legg igjen en kommentar

