julepynting.

Vi hadde gledet oss lenge til å lete frem esken med julepynt. Første søndag i advent er kanskje tidlig å pynte juletreet, men vi gjorde det likevel. Fordi vi elsker jul vel, og fordi Walter skal reise litt tidlig hjem i år. Og da må vi sørge for å likevel ha en fullverdig og fullang førjul!

Vi har plastjuletre. Først synes jeg vel det var litt flaut. Men… så dreper vi ingen trær. Pluss at mange juletrær er sprøytet med ganske nasty kjemikalier. Kjemikalier det ikke er så kult å ha som en del av innemiljøet. Det er ganske andre regler for bruk av kjemikalier for juletrær, enn for mat og frukt og sånn altså! Så det får være trøsten.

Og treet blir jo pyntet med alskens lekkerier.

Her er en sneakpeak. Jeg skal vise pynten litt nærmere altså. Og jeg er ikke helt ferdig:p Jeg har vokst opp med tuttifrutti-tre hjemme, altså et tonn pynt med noen hundre kuler i alle farger, julepynt laget av meg og brødrene mine oppgjennom årene, glitter, lys og diverse glassfigurer. Aldri nok. Og etter å ha hatt utelukkende gull- og brunfarget juletrepynt i to år, brøt vi med den og tok litt av i år. Hurra! Farger!

Adventsstjernen ble hengt opp og etterpå så vi at halve stjernen var sluknet. Ajabaja, den kan jo ikke skiftes pærer i. Så nå begynner jakten på den nye julestjernen.

Og så har vi pakkekalender! Her er bare pakkene fra Walter til meg (på oddetallsdager), men på juletrebildet kan dere se et glimt av mine pakker til walter også. Foreløpig har de inneholdt konsertbilletter, en nuppefjerner, en kazoo, et slips og en refleks formet som en katt.

Og så har vi sånne fine stjerner som går rundt bjelkene som er mellom kjøkken og hems. veldig fint lys å ha om kvelden tenk.

Og disse fine står i kjøkkenvinduet under adventsstjernen, ved siden av en hvit julestjerne.

Og det andre kjøkkenvinduet er beenglet av tre stk pikeengler.

Spisebordet har fått rød løper med hjerteglitterkonfetti og nisser.

*     *     *

Og enda er jeg ikke helt ferdig! Jaggu er jeg glad i å pynte til jul gitt. Jeg har en haug med gullstjerner og gullhjerter som skal henges opp over sjeselongen i karnappet, for eksempel. Men når slikt skal gjøres innimellom julebord og laging av sjokoladefløtekarameller og hjemmelaget gelekonfekt med sjokoladetrekk og handling av julepakker og julekonserter og alt sånt, så får det bare ta den tiden det tar🙂

7 responses to “julepynting.

  1. Så utrolig pent du har pyntet! Du har god smak!🙂

    Håper du vil legge ut oppskriftene på godsakene du nevnte du skal lage – hørtes veldig godt ut!🙂

  2. Så fint det ble🙂

  3. Ingenting sier adventsstemning som montering av juletre.

  4. Så koslig🙂 Vi har også plasttre.. Det er pga allergi! Litt kjedelig, men sånn er det🙂

  5. @Jo: Da hadde du likt familietreet vårt: Bare stammen er i fem ulike deler, hver med åtte grener som må sorteres etter størrelse for at treet skal se vettugt ut. Du vet det er jul når du har begynt å sammenligne størrelser på plastgranbar.

  6. sitrondrops

    Jeg synes at minussidene blir danket ut av plussidene ved plasttre egentlig, jeg! Hvertfall nå når man kan få så fine plasttrær, som ikke ser ut som oppvaskbørstebonanza:)

  7. hvorfor ikke:)

Legg igjen en kommentar

