pepperkaker

Pastellfarget glasur, julekaffe fra Starbucks, nonstop, Vogue, Henry Mancinis juleplate, rødbrus og tuber med glitter. Pepperkakepynting vel!

Vi var hjemme hos Siven for å skape magi i form av brunstekte pepperkaker. Kjenner du duften når du tenker på pepperkaker? Det gjør jeg.

Og aller best er de når de er tynne-tynne, og litt brunsvidde i kantene.

Vi hadde egentlig bare jungeldyrformer. Og en hjerteform, som jeg kastet meg over(for jeg liker hjerter best). Giraff og krokodille og et dyr vi ikke helt fant ut av. Muligens ape.

Når man har blå konditorfarge innen rekkevidde lar man ikke sjansen gå fra seg til å lage lyseblå og lilla glasur.Enkelt og greit.

Men alt blir vakkert og vent med litt glasur og dekor. Selv de svidde, eller elefantene med vridde snabler, ble riktig så lekre med melis og strøssel.

Jeg har grønn som favorittfarge og la med én gang merke til at denne skålen har usedvanlig færre grønne nonstop enn gjennomsnittlig.

Godt lagarbeid kan aldri overvurderes. Vi fikk til en fin rytme bestående av mer eller mindre innsatskrevende ledd; alt fra å lese litt Vogue til å kjevle ut til å blande glasur. Akkurat slik det skal være.

Jeg likte hjertene best. Så da pyntet jeg bare hjerter. Jeg har alltid likt å lage alle pepperkakene i samme form. Hjemme pleier jeg å lage stjerner. Hundrevis!

Veldig imponert over giraffene til Siv og Nadina. De fikk skjerf og hadde prikker og striper og alle slags mønster.

Vogue-avbrekk.

Og ute var det blå time og absolutt alt var blått blått blått- det var veldig vakkert. Og se så fint med den rødblomstrete gardinen over gaten mot det blå.

Og så er det kaldt og blått ute og varmt og gult inne, og straks er det jul.

7 responses to “pepperkaker

  1. Så utrolig koselige bilder! Julebaking er jo bare så koslig da🙂 Ingenting er bedre enn å gjøre det sammen med gode venner!

  2. Noen burde kanskje sende inn giraffene til One Million Girafffes?

  3. Riktig link er denne. Giraffer er fine. Hjerter også.

  4. det er kenguru, ikke ape

  5. sitrondrops

    Ah! Ja, det var et av våre alternativer også. Men en kenguru med ungen tittende ut av lommen da eller? Det var liksom en fot eller ….utvekst, for mye :p

  6. sitrondrops

    Ja, selvfølgelig må vi få til det! Skal lete frem et giraffbilde fra serien.

Legg igjen en kommentar

