Snø

Blir ikke verden ekstra magisk når det snør? Til og med innendørs blir lyset annerledes. Luften lukter…snø. Himmel. Melkevei.

Slik ser det ut foran huset vårt når det snør og er kveld.

Siden det er jul får fuglene våre nek i tillegg til meiseboller og solsikkefrø i materen.

Buskene i bedet er ikke lenger svarte og ukoselige, men hvitkledde og smått sjenerte.

Og Walter sitter i karnappet og leser bok. Julefred❤

Og bakhagen mot vest er hvit og fin.

Og gaten vår er stille og myk med hundre små lys rundt omkring.

Inne er det varmt og godt og dempet. Pute i ryggen og ull på føttene.

4 responses to “Snø

  1. Det er vakkert!🙂 Bodd der selv, men aldri når det var så mye sne🙂

  2. sitrondrops

    Hvor? I huset mitt, da det var kollektiv?😀

  3. Hei! Jeg lurer på noe som egentlig ikke har noe med dette innlegget å gjøre. Jeg søkte på «hvordan få katten gjennom katteluke» , så fant jeg bloggen din. Det jeg lurer på er om det falt naturlig for katten din å gå gjennom den eller om det trengtes øving. Vi har akkurat anskaffet oss en og katten er ikke like tøff. Tips?

  4. sitrondrops

    Hei Tina!
    Det tok en stund før han klarte å gå inn og ut akkurat som han ville, så ikke mist motet:) Vi øvde ved at jeg for eksempel hjalp ham (dyttet, på en snill måte) halvveis gjennom og holdt oppe klaffen. Dette gjorde vi begge veier. Etterhvert begynte jeg å sette ham ute, mens jeg lukket døren og prøvde å lokke ham inn med favoritt snopet hans.

    I begynnelsen var det mye bråk og styr hver gang han skulle inn, mye pga at vi har sånn magnetlås som pus låser opp vha halsbåndet sitt, men nå går det veldig fint. Tror det er helt vanlig at katter trenger en uke eller to på seg altså! Lykke til:)

Legg igjen en kommentar

