Nytt år

Denne siste dagen i året, jeg blir ikke enig med meg selv om den smaker sentimentalt eller forventningsfullt. Jeg ruller minnene rundt i munnen og får hint av lykke og streif av vemod. Hjertenote av sommerfugler i magen.  Frieriet i Tivoli i København. Ettersmak av rastløs fortvilelse.  Ultra-Magnus som forsvant. Og som kom tilbake igjen. Et fantastisk jobbtilbud som jeg takket nei til fordi det føltes feil. En høst med trening og grønnsaker og tapte kilo. Lege som ser på meg men jeg ser bare på munnen hans som sier at jeg ikke er frisk og må være hjemme fra jobb en stund.  Meisene med blå hatter som hopper rundt i treet foran huset. En bror som bor i tv-stuen. Middagsselskaper. Bøker. Å gå hjem fra fine kvelder med lykke i halsen og svingende veske. Å gråte og se WestWing og spise is tre dager i strekk før man begir seg ut for å lete videre. Kino og alltid sitte ytterst på raden. Conversesko mot tørr brostein og kjoler fra etsy.com. Røykesug. Smågodtposer som alltid har sure føtter nederst i bunnen. Tulipaner. Flyskrekk. Men ikke minst: en vedvarende forundring og takknemlighet over hvor godt livet er, hvor fine mennesker jeg er omgitt av, og en tro på at alt, absolutt alt, ordner seg til slutt.

Takk for det gamle, og godt nyttår!

10 responses to “Nytt år

  1. Du er så fin🙂
    Ha et godt nytt år🙂

  2. Ha en fortsatt fin dag!

    Og….

    Godt nyttår!😀

  3. Riktig godt nyttår! Håper du får en fantastisk kveld!:-)

  4. Godt nyttår!

    Takk for en fin blogg gjennom 2009, håper du skriver masse også neste år! Du er super🙂

  5. Godt Nyttår! Gleder meg til å fortsette å lese bloggen din i 2010.

  6. Godt nyttår🙂

  7. Christine

    Godt nytt år🙂

  8. sitrondrops

    naw, godt nyttår til alle dere også! Dere er fine:)

  9. Godt nyttår!

  10. Jeg sitter også alltid ytterst på rekka på kino.🙂 Jeg håper vi sees i det nye året også!

Legg igjen en kommentar

