Hemsen

Hemsen

Det har en gang i tiden blitt etterlyst flere bilder fra vårt lille hus. Så jeg tenkte å vise noen glimt fra hemsen vår.

Det har seg nemlig slik at vi endelig har fått stolen på plass der oppe. En stockholm fra Ikea, med utskiftbart trekk. Og da passet det fint å ta noen bilder!

«Sofaen» er et spesialskjært stykke møbelskum, og mammens venninne Randi har sydd grønt trekk til. Den fungerer nydelig som lesekrok og gjesteseng og dagdrømming. Randi har forresten sydd de fine putetrekkene også. Lampen på veggen er en Bestlite og gulvlampen er ikea. Dere ser kanskje glimtet av magnoliatapeten på kjøkkenet under sofaen? Hemsen er altså åpen hele veien rundt. Gjett om pus elsker å spionere og stikke hodet ut rett som det er!

Hemsen

Slik ser det ut om man sitter i «sofaen». En dør går ut til en terrasse med sol hele dagen og plass til firemannsfrokost.

Hemsen

I tillegg har vi hele cd-samlingen vår (les:Walters) her oppe. Det har blitt en del opp gjennom årene. Det blir gjerne det når man har vært plateanmelder i 10 år.

Og her ser dere jo en flik av det fantastiske teppet. Det fineste teppet i hele verden. Jeg vet helt ærlig ikke om finere teppe enn det her. Det består av tusen små tovede ullfiltballer i verdens vakreste farger. Vi kjøpte det på TiT.

teppeNår man går barbeint på det får man den mykeste fotmassasjen. Og hvis man er snopesyk kan man jo bare rulle seg litt her.

Hemsen
Så, det var hemsen vår. Virkelig et rom å elske?🙂

6 responses to “Hemsen

  1. Så koooselig!😀

  2. Jeg tror kanskje dette er favorittrommet mitt i huset deres. Det har nok noe med at det var litt «mitt» da jeg sov der. Dessuten at jeg satte meg ned med beina i kors på teppet deres, og følte den mest klisjéfylte ro.

  3. Åå.. Jeg Elsker det teppet!!

  4. sitrondrops

    Susanne; sant? Nydelig:)

  5. sitrondrops

    Så utrolig koselig, Maren!🙂 Jeg skal jaggu teste og se om jeg får klisjéfylt ro neste gang jeg trenger det:)

  6. Tilbaketråkk: Fredag « Sitrondrops

Legg igjen en kommentar

