Sånne netter vet du.

Hva gjør du slike netter? Netter da man ikke får sove, hvor bare det å prøve, bare å lukke øynene, setter i gang  støy. En støysky av bekymringer og krisemaksimering og tvangstanker og vonde ting man ikke klarer å glemme.

Resten av verden er i dyp søvn og har det helt fint uten ditt selskap. Hva gjør du for å komme deg gjennom?

Jeg tar på meg sokker, gjerne knestrømper, for det leste jeg at får Frøken Makeløs til å føle seg ekstra trygg. Jeg åpner macen forsiktig i sengen og leser meg gjennom sider som Fuck My Life. Det distraherer godt nok til å få bort støyen.

Av og til står jeg opp og lister meg over kjøkkengulvet for å unngå knirking som vekker han der nede i sengen. Sitter i vinduet og venter på at Ultra-Magnus skal våkne og komme trippende opp trappen. Han merker når verden er grusom, og er veldig flink til å trøste.

Hva gjør du?

8 responses to “Sånne netter vet du.

  1. eg brukar internett for å overdøya støyen. youtube og flickr og fine bloggar. også drikk eg te og pirkar litt på han der fine, for det kunne jo henda han var våken óg.

  2. hadde jeg bare visst det så..

  3. Jeg er miss insomnia. Sover aldri, søvn er for pyser. Når andre blir trøtte og finner sengen våkner jeg til liv. Spørsmålet er ikke hva man gjør om natten. Men hvordan i pokker man holder seg våken dagen derpå.

  4. Hjalp det med knestrømper? Håper du får sove i natt!🙂

  5. sitrondrops

    Jeg synes det hjelper litt med knestrømper, ja! Av en eller annen grunn synes jeg det er ekstra godt med kne_støtte_strømper- hvis man klarer å riste av seg følelsen av å være hundre år gammel, vel å merke. Men når man tar på støttestrømper(kjøpte en gang i tiden da jeg jobbet i butikk og slet litt med trøtte bein) så føles det nesten som om man svever litt:)

    Og ja, jeg fikk sove den natten. Nå har jeg blitt superforkjølet og tett overalt, så de siste nettene har det blitt litt verre igjen:)

  6. sitrondrops

    Ja, det er helt sant. Man blir jo helt ødelagt. Hvertfall når det skjer flere netter på rad:(

  7. sitrondrops

    Ja, takk og lov for internett. Redningen i de aller aller fleste tilfeller, bortsett fra når man plutselig blir stappmett av det.
    Jeg har veldig lyst til å pirke, men gjør det ikke med mindre jeg har hatt mareritt, for Walter skal jo egentlig på jobb tidligtidlig om morgenen.

  8. Uff, heldigvis ikke så ofte jeg har det slik lenger. Ene datteren min derimot….. Hun hadde nemlig beklaget seg til mormoren sin i går med følgende: momo, av og te så blir eg så lei meg, for på nattå, når solen sove, og eg åpne øynene mine så har alle øynene igjen… Mathilde har de igjen og mamma har de igjen, og då sitte eg i sengå heilt aleina med øynene oppe, for eg får ikkje sova med øynene igjen når eg åpne dei midt på nattå:)
    Hilsen Norah, 4 år.

    Når jeg ikke får sove spiller jeg Uno på Iphonen, surfer på bloggen din og drømmer om gamle dager, og prøver å la være å tenke på alle «what if’s»…

Legg igjen en kommentar

