Krokaniskrem

krokanis

I dagesvis har jeg gått med en dirrende lyst på krokanis. Dersom det går an å begjære mat, er det det jeg har gjort. Krokanis. Brent sukker, karamell, søtt og krispet og mykt og vidunderlig.

Som liten var det den minst populære iskremen. Vokseniskrem. Kanskje fordi jeg ikke likte harde ting i myke ting som liten, som f.eks. hele korn og frø inni brødet. Eller krokanbiter inni iskremen.

Men nå, som voksen, er faktum ikke bare det at jeg plutselig elsker krokanis. Faktum er også at jeg kan gå ut og kjøpe krokanis selv om det er midt i uken, og spise akkurat så mye jeg vil selv om det snart er middag.

Hah. Voksenlivet❤
krokanis

6 responses to “Krokaniskrem

  1. Nam, jeg også liker den veldig godt!

  2. anantharika

    jeg hadde våte drømmer om kanelboller. jeg har aldri vært særlig glad i kanelboller… men jeg lengta meg syk. så jeg kjøpte en til lunsj i dag. og den var nybakt og varm og myk og fantastisk og nå blir besettelsen å vokse:/

  3. Nam!🙂 Er eneste jeg spiser for tiden pga helvetes tannpine. Men her går det for pistasjis!😛

  4. sitrondrops

    Åh, pistasjeis<3 Det er på andreplass, helt klart. Pistasjeis og gjerne med sjokoladebiter! Elsk.
    (pluss at fargen er en av mine favorittfarger for tiden! Har lyst til å male huset vårt pistasjeisfarget:p)

  5. sitrondrops

    Sukk<3 kanelboller<3 nå fikk jeg lyst på det også:(
    Ja, du skal se du begynner å drømme om kanelboller både i våken og sovende tilstand fremover. Jeg har da 1,8 liter krokaniskrem i fryseren fremdeles. Statisk styrketrening for viljen kalles slikt.

  6. Jeg leste kokainis. Kanskje ikke like fint og søtt som krokanis. Dessverre er jeg vokst opp med en far som ikke spiser annen is enn krokanis, så krokan står på min hat-liste. Mint derimot…🙂

Legg igjen en kommentar

