Mitt kjøkken

Jeg fortsetter å vise frem vårt lille bergensslott.

Forrige gang viste jeg frem hemsen, og nå skal vi en etasje ned. Her utgjør hele etasjen et slags «allrom», med kjøkken, spise/aktivitetsbord, musikk/lesekrok, og sjeselong i glasskarnappet.

Men jeg har en tendens til å ta masse bilder av spisebordet og veggen bak, og musikkhjørnet. Her er derfor kjøkkendelen:)

IMG_1185

Jeg fikk lyst til å prate litt om kjøkkenet vårt også, jeg-ikke bare vise bilder. Det er fra Ikea og var ganske vanskelig å få til å passe inn i vårt gamle hus med sine skjeive kjøkkenvegger. Heldigvis hadde vi flinke montører! Verken gulv eller vegger er særlig i vater, pluss at vi har bjelker i taket/hemsgulvet som sniker seg inn i mellom overskapene.

Kjøkken

På kjøleskapet har vi roboter som man kan sette sammen av ulike deler. Før hadde vi småfugler. Jeg liker egentlig fuglene best, men det er greit at alle får viljen sin litt:p

Ellers har vi andre kitchen essentials på plass: nespressomaskin, vinkartong,iskremmaskin, og hjemmelaget frokostblanding foreksempel.

Kjøkken

Vi brukte litt for lang tid på å skaffe oss en sånn spesialtilskjært plexiglassplate til å ha over komfyren, så nå er det et lite lasagnemerke på tapeten. jaja. Slike merker gjør at man ser at det bor mennesker her, mennesker som elsker lasagne<3

Ah, jeg elsker før-og-etter-bilder!Slik så altså kjøkkenkroken ut før. Her holder pappen og mammen på å lage tapetvegg:)

Og slik så etasjen ut før vi rev pipen og malte alt hvitt.

9 responses to “Mitt kjøkken

  1. dyvekenilssen

    Wow, ser ut som litt av et prosjekt… Men knallfint da!

  2. wow! Fy søren så flinke dere har vært! Skulle ikke tro det var samme rommet i det hele tatt.

  3. Koselig!😀 Skikkelig fint og hjemmekoselig! Dere har stil samtidig som det ser ut som folk bor der🙂

  4. anantharika

    oi, fint🙂 Jeg blir så sjalu. Jeg vil også ha leilighet jeg kan fikse på og gjøre finfin, men kommer sikkert til å bo i skitne kollektiv resten av liiivet :p

  5. Jeg har tenkt på og kjøpe meg en nespressomaskin og lurte på om dere er fornøyd med den dere har?

  6. sitrondrops

    Vi er fornøyde! Hvis du drikker mye latte og cappucchino etc. er det kanskje greit å vite at man må kjøpe melkesteamer utenom, men den som Nespresso selger er helt genial- lager det stiveste skum selv av skummetmelk:)

    Men vi har aldri angret på at vi kjøpte den:)

    et tips: Skru den av hver gang du er ferdig. Den trekker visst MYE strøm i standby(fått beskjed fra andre om det, ikke testet selv)

  7. sitrondrops

    Jeg bodde i mer eller mindre skitne kollektiv i 11 år før jeg kjøpte hus da, så ha tol😀

  8. Det var litt av en forbedring, ja🙂 Fin idè å bruke «hullet» som ble igjen etter takbjelken til en bokhylle. Bokrygger er jo det vakreste som finnes!

  9. Kristian:
    Ja, bokrygger er vakkert:)

    Og den andre siden av boken, den med alle sidene, også kan være vakker:

    https://sitrondrops.wordpress.com/2009/11/17/a-book-by-its-cover-osv/

Legg igjen en kommentar

