Melgaard og NY Fix

melgaard30

I går var det torsdag og åpning av Bjarne Melgaard-utstillingen Jealous i Tårnsalen på Lysverket.

Det var så mange fristelser på en gang at man slett ikke kunne stå i mot å komme. For eksempel at Lars Vaular skulle rappe, og at Bølgen og Moi for anledningen disket opp med sitt New York Fix-konsept: Tigerøl og devil eggs, vodkatinis og tartar, østers og champagne.

For ikke å snakke om selve utstillingen, da, selvfølgelig.
Som besto av 23 verker som ikke har blitt vist i Norge før.Store lerreter med masse farger, hvor Melgaard har tegnet og malt og tagget på fotorealistiske malerier. Tekst og figurer og farger, med mye voldelig og seksuell tematikk. Jeg må innrømme at jeg var litt forutinntatt før/da jeg kom dit, men denne utstillingen likte jeg kjempegodt. Det var eksplosivt og skummelt.  Gå dit og se selv! Og Lars Vaular rappet for oss. Og så ble man sulten og bestilte vodkatinis og tartar og følte at man bodde i New York, før man ruslet bort på Pingvinen. Sånne kvelder er midt i blinken når man har ligget litt for lenge i pysjen med furteleppe. Godt for sjelen, lattermusklene, magen og øynene. Jeg frøs ikke da jeg gikk hjem, selv om jeg gikk i nylonstrømper og kinasko i fløyel.

melgaard34
melgaard24

melgaard21
melgaard25
melgaard9
melgaard7
melgaard50melgaard32
melgaard28
melgaard8melgaard31melgaard48melgaard54melgaard63Åshilds nye klokkemelgaard61melgaard69melgaard80melgaard81melgaard76melgaard87

One response to “Melgaard og NY Fix

  1. Så veldig kult ut!😀

Legg igjen en kommentar

