Mars

Vær ikke redd, det blir vår til slutt.
IMG_1319

Asfalten blir tørr og tøyskoene, foreksempel de nye lyserosa converseskoene, kan trygt snøres på og man løper fortest i hele verden.

IMG_1334

Tynne strømpebukser og høye hæler kan letes frem.Plutselig er det ekstra kjekt å ta på leppestift. Og snart kan man kjøpe tamed-kaffe og rusle i gatene, i stedet for å fortest mulig hoppe mellom snøsørpe og brøytekanter fra der man var til der man skal. Det er godt å være inne, med pledd og kakao og bøker og musikk. Men gurimalla så klar vi er for lysere tider nå. Hvor krokete greiner fortsatt er lunkne og tørre i barken om kvelden. Hvor man kan sette seg på et solvarmt trappetrinn og ta seg en sigarett. Hvor luktene som streifer neseborene er gress og eksos og salt og kokos.

Det blir vår. Jeg lover.

IMG_1233

Selv om klokken blir åtte om kvelden er det bare mellommørkt.

IMG_1331

Og jeg sitter i stolen og spiller Final Fantasy XIII og sniffer på huden min som lukter svakt av klor. Klorbasseng er høst og vinter.På søndag lå jeg og Walter på gulvet og hørte på Peter Gabriels nye plate Scratch My Back. Fine coverversjoner av Magnetic Fields og Regina Spektor og mange flere. Jeg spiser vaniljeyoghurt og lurer på om det kommer til å minne meg om den lange vinteren.

Ultra-Magnus banker lekemus i påvente av å tilbringe dagene utendørs med tørre poter og fluejakt.

Vi må ikke gi opp håpet. Våren kommer, jeg lover.

4 responses to “Mars

  1. Så fin strømpebukse med prikker, hvor er den fra? Forresten, her er en fin liten bit av vår: http://www.ustream.tv/channel/the-owl-box#more

    En ugle med egg som snartsnart klekkes, blir det finere?🙂

  2. sitrondrops

    Hei! Strømpebuksen på bildet er fra HM, de selger dem i 2-pakninger nå. Jeg har også kjøpt noen på cubus og lindex, og så selger de dem på asos.com🙂

    Og takk for nydelig video🙂

  3. Takk for svar! Ja, jeg har blitt helt hekta på uglekikking, gleder meg til det blir kyllinger (heter det kyllinger når det er ugler også? hm.) i redet.

  4. Åh, jeg vil også ha en Ultra-Magnus!❤ Og vår!

Legg igjen en kommentar

