Kosmetikktakk

I dag fikk jeg endelig somlet meg til å bestille litt diverse snop til håret mitt. Og som den prisbevisste unge damen jeg er, handler jeg det på nett.

Så da tenkte jeg det kunne være på sin plass å evaluere de vanligste nettbutikkene for slikt?

Først: jeg bruker Joico Body Luxe Volumising Shampoo og Balsam. I etterpå føner jeg håret med Joico Body Luxe Thickening Elixir(mirakelprodukt, no less. Avhengig!). En gang i uken kurer jeg håret med Joico K-pak Deep Penetrating Reconstructor. Dette er verdens beste proteinkur. Den er beregnet på slitt hår. Den gir synlige resultater etter en gangs bruk og er seriøst den beste hårkuren jeg har prøvd noensinne.

1. Jeg handler omtrent ALT av Joicoprodukter hos det britiske nettstedet feelunique.

Fordelene ved å handle her er at frakt er inkludert i prisen. De er også billigst av de sidene jeg har sjekket(man kan finne billigere hvis man kjøper salongstørrelser på ebay, men der må man passe på så man ikke får fake produkter). Det er nok pga. at siden er i pund, og pundet er jo veldig gunstig nå.

Siden feeluniqe er billig og inkluderer frakt, er det svært få av enkeltproduktene som koster mer enn 200 kroner, som er tollgrensen. Det betyr at du kan bestille en og en vare uten at det koster deg noe mer i frakt, og du slipper toll. Produktene kommer raskt og utvalget er bra!

De har forresten sminke,parfymer og hudprodukter også. Blant annet i.d. minerals startkit til 37 pund-dvs. i underkant av 350 kroner(!),  nesten tusen kroner billigere enn i butikken:O

Andre «tried&tested»-butikker på nett er:

Lookfantastic.com : britisk nettsted med gode priser og stort utvalg innen kosmetikk og hårprodukter. Men frakt tilkommer, så hvis man vil unngå tollgrenser blir det en del penger i porto etterhvert siden man må bestille ett og ett produkt. Rask levering Litt dyrere enn feelunique.Noen ganger har de produkter som feelunique ikke har. I tillegg kan man gjøre kupp på diverse spesialtilbud og slikt.

Strawberrynet.com: nettsted basert i Hong Kong hvor man handler i dollar. Utvalget er….greit nok, de har de fleste populære merkene hvertfall. Frakt er inkludert i prisen. Tar naturlig nok lenger tid å få produktene enn de to foregående.

Man opparbeider seg lojalitetsbonus her, noe som betyr at man etterhvert får 10% rabatt på alt man kjøper. I tillegg får man automatisk 5 ekstra prosent rabatt hvis man kjøper 3 eller flere produkt.Akkurat nå er det gunstigere å handle på nettsteder med britisk valuta.Men de har merker som de andre ikke har, blant annet MAC❤ Man kan btw betale med Paypal, så det er ekstraekstra trygt.

Fordelen med strawberrynet er at så sant man gidder og orker, så får man refundert(!) tollkostnader (!!) i etterkant. Altså. Man bestille varer for f.eks. 400 kroner. Så blir det 100 kroner i adm. gebyr og 100 kroner i toll. Man betaler, får kvittering, drar hjem, scanner kvittering, mailer til kundeservice, og vips får man hele beløpet refundert. Det gjorde man hvertfall frem til i fjor, jeg har ikke handlet der det siste året. Litt pes, men verdt strevet.

Blivakker.no: norsk nettsted. Av en eller annen grunn syns mange det er litt tryggere og bedre å handle på norske nettsteder. Dette er vel et bevis på det motsatte. Jeg har handlet der en gang, etter å ha blitt lokket inn via en facebookannonse. Jeg skulle kjøpe en boks Osis dustit som de averterte til….var det 69 kroner? Eller 99? (på feelunique koster den 85 kroner, FYI).

Vel, jeg gikk inn og prøvde å bestille to stykker, en til meg og en til min mor siden jeg hadde stukket av med hennes. Så da jeg kom i kassen og ble bedt om å betale over det dobbelte av det en kostet, reagerte jeg ikke. Men jaggu. Nettstedet hadde bare registrert den ene, og belastet meg 85 kroner for å sende en liten saltbøsse av en beholder med en vekt på 30 gram(!). Så jeg fikk æren av å kjøpe en osis dustit til over 200 kroner. Fyflate. Og da jeg sendte en mail og sa hva jeg mente om dem, nektet de å ta selvkritikk. Det koster steike meg ikke 85 kroner å sende 30 gram saltvannspulver fra Kristiansand til Bergen:O

Ja. dette var mine meninger. Har du noen skattkamre på nett du vil dele?

11 responses to “Kosmetikktakk

  1. Jeg er veldig glad i feeluniqe.com også, og handler mye der. En liten gladnyhet: man får tibakebetalt toll derfra også! se her for å finne ut hvordan (det er ikke min nettside selv om jeg også heter Hilde, altså): http://www.hildechristina.com/how-to-tilbakebetaling-av-tollmoms-fra-feel-unique

    En annen nettbutikk jeg bruker mye er http://www.cheapsmells.com/. Der er de ofte litt billigere enn Feelunique (spesielt på Decléorproduktene jeg sverger til, og som er groteskt dyre i Norge), men man må betale en liten sum i frakt. Hurra for netthandling!

  2. Jeg handler I.D. make up på http://www.prettyskin4less.com🙂 Utrolig billig! Det er en side fra USA, og dollaren er jo OK.. I tillegg sender de det du handler som gave, slik at du slipper toll. Jeg handlet for 1500 kr uten å betale noe som helst i toll. 1500 kr høres kanskje dyrt ut, men da handlet jeg: 5 startkits, samt 3 foundations og helt sikkert noe mer… Og handler du for over så og så mye får du en overraskelse😉

  3. De selger forresten også mange andre produkter, men det har jeg ikke undersøkt enda.. Og eeen ting til! Har du veldig tynt hår? For det har jeg.. hvis det er derfor du bruker det, kunne kanskje jeg óg testet det ut!

  4. sitrondrops

    Jeg har veldig tynt hår, ja….mitt største kompleks! Selv når jeg var supertykk, hadde jeg mer komplekser for håret🙂 vil hvertfall anbefale å føne håret med thickening elixir fra joico. Gre det ut i håndkletørket hår og så føne tørt, gjerne oppned:) Superduper effekt!

  5. sitrondrops

    Oj, takk for tips! Er jo så mange sider der ute at de lett forsvinner i mengden…men denne så virkelig lovende ut!🙂 Takk, takk!

  6. sitrondrops

    ah, takk for påminnelse om cheapsmells.com! De har jeg fått anbefalt av andre også…skal definitivt teste ut! Er så lett for at man finner sin «comfortzone» og ikke handler andre steder, er jo så mye å spare sammenlignet med Norge uansett. Men nå har jeg ingen unnskyldning!

    Har lenge hatt lyst til å teste decléor, hvilke produkter bruker du? Det er for huden, right? Jeg har tørr og sensitiv hud, noe du vil anbefale?🙂

  7. Må forresten nevne https://www.everydayminerals.com/ også. Mye bedre og mye bedre enn i.d., synes jeg. Kjempestort utvalg, og man kan bestille gratis prøver på foundationene.

  8. …Det ene «bedre» skulle selvsagt være «billigere».🙂

  9. Ang. Decléor: jeg kan varmt anbefale Hydra Floral-serien derfra, den tørre vinterhuden min ELSKER den. Særlig ansiktsmasken er fantastisk. Harmonie-serien skal være god for sensitiv hud, har jeg hørt. Kan anbefale deg å lese litt om Decléor på sminkebloggen jeg linket til, hun skriver mye nyttig der (innlegg om hunden hennes og diverse annet foretrekker jeg å hoppe over, men det er jo en smakssak :)). Oi, nå har jeg spammet kommentarfeltet!

  10. Hihi, jeg anbefaler også at du tar en titt på hilde christina sin blogg! Utrolig flink jente🙂 Og hvis du er villig til å betale for det, så kan hun sette opp et hudpleieprogram til deg. Det har jeg gjort, og jeg er kjeeempefornøyd!!😀😀

    Joico hårkuren er best<3 Jeg er ikke såå glad i shampoen og balsamen da.. syns jeg får så fort fett hår av den :S

  11. Tilbaketråkk: Hudpleieregimet « Sitrondrops

Legg igjen en kommentar

