Hurra!

syttende49
Åh, for en fantastisk 17.mai. Endelig kunne jeg svinge meg i bunad og føle meg fin! Dagen startet tidlig med bobler og et herlig frokostbord hjemme hos Siv og Pål, med sanghefter og en feiende flott tale fra Per. Etter noen timer med spising og synging ruslet vi ned til byen, som alltid er et salig kaos under hovedprosesjonen, så vi hoppet inn i toget når Kvarteret kom. Det er mye kjekkere å gå i toget enn å stå og se på, det skal være sikkert! Og jeg klarte ikke slutte å smile, og jeg så at folk tok bilder av meg og amerikanske turister kom og sa «beautiful» om bunaden min og jeg poserte som bare det. Og så fikk jeg ballong, jippii! En enhjørning og den var helt perfekt. Og så spiste vi is. Og så ruslet vi hjem igjen, spiste skiver med egg, la oss i sengen og så Frasier, og så sov vi halvannen time. Og DET var nydelig og smart. Og så lagde vi et lass med pølser og etterhvert kom folk innom og drakk vin og spiste is og pølse og det gjorde vi til det var tid for fyrverkeri nede ved Lille Lungegaardsvann. En perfekt dag, og nå svever jeg, og lengter etter neste gang. Ja, jeg elsker dette landet!

Og her kommer en drøss med bilder. Det ble så mange at jeg ikke orket å redigere og sortere:

syttende41
syttende37

syttende9

syttende33

syttende29

syttende7

syttende35

syttende39

syttende75

syttende63

syttende8

syttende55

syttende6

syttende12syttende71

syttende34

syttende40

syttende67

syttende74syttende44syttende100

syttende90

syttende92

syttende94

syttende98

syttende103

syttende114

syttende115

syttende118

syttende140

syttende149

syttende159

syttende124

syttende144

syttende128

syttende160

syttende153

syttende110

syttende101

Og fyrverkeriet kan du se film av her.

6 responses to “Hurra!

  1. Nydelige bilder! Første gang du viste bilde av bunaden du da ønsket deg, var jeg veldig skeptisk. Men den er som laget til deg! Utrolig lekker er den, og du stråler virkelig🙂

  2. Åh, så fin du er i bunaden din! Kjempeflott! Så flere bunader som den du har i går, og hver gang tenkte jeg på deg!😉

    Dessuten må jeg bare si at jeg syns det er kjempekoselig at du har fått med en hjelpekorpser i bildebunken din, og hun er til og med operasjonsleder! Jeg er imponert! Selv var jeg med og «løp» rundt Skaugum i går med hjelpekorpset, men jeg har ikke bildebevis😉

  3. Så fiiin<3 Du stråler virkelig!

    Jeg bare elsker bunaden fra Hallingdal! Mamma har mormor sin bunad hengende hjemme (lik som din), og jeg skal få prøve den neste gang jeg kommer hjem. Kanskje jeg kan få lov til å få den! Miih😀

  4. Å svenskarnas vägnar: ett stort tack till vårt grannland i allmänhet och Siv och Pål i synnerhet för en kjempefin dag!

    Det var första 17 Mai i Bergen för oss, men definitivt inte sista. Hoppas vi skötte oss fint och är välkomna åter. Ni är givetvis varmt välkomna till Sverige 6 juni, så ska vi göra vårt bästa för att matcha ert firande iaf, men är rädd ni blir besvikna..🙂

    Marianne: Lånade en bild till min egen blog, håper det går fint..

    Ha de!

Legg igjen en kommentar

