Hudpleieregimet

Jeg har startet på et nytt hudpleieprogram. Bryllupet (som er om bare en måned! Iiik!) er vel kanskje en unnskyldning, men huden min har skreket og tryglet så lenge at det var nok på tide uansett. Det er jammen ikke lett å føle seg fin med hud som virker å være i trassalderen. Dårlige huddager er like ille som dårlige hårdager, hvertfall nesten. Vel, siden jeg fyller et magisk rundt tall i år, har jeg bestemt meg for å ordne opp i dette en gang for alle.  Her er historien om meg, min hud og de nye tidene.

I et av mine innlegg om shopping på internett, var det flere av leserne mine som nevnte Hilde Christina. Jeg havnet etterhvert inne på siden hennes, og leste meg gjennom det meste i arkivene. Jeg kjenner flere som har fått henne til å sy sammen et tilpasset hudpleieprogram, og som er storfornøyde. Så; jeg bestilte en slik skreddersydd plan for å gi huden min det den trenger. Slik jeg så det var det ingen vei utenom; det var krise.

Huden min var schizofren; den var tørr og fet på en gang, nesen min kunne skinne mens den flasset. Huden ble irritert bare jeg tenkte på en varm dusj, porene var store og åpne på nesen, i pannen og på haken. Huden min var så på tur at jeg ikke en gang kunne sminke trøbbelet bort. Ingen foundation var fuktig nok til å stanse eller skjule flassing rundt nesevinger og rundt munnen. Nupper. Røde prikker. Jeg trodde jeg hadde tørr hud som manglet olje, men jeg hadde småfet hud som manglet fukt. Når man har det er det ikke særlig gunstig å pøse på med olje:) Jeg lover dere; jeg har prøvd ALT som fins på estethique og apotek- clinique, clarins, chanel, eucerin, guerlain, helena rubinstein, sans soucis….og som Hilde Christina også understreker flere ganger: dette er ikke bra for huden. Uavhengig av pris.

Nå, etter tre uker på det nye regimet, er det en helt annen dans.
Huden er rolig, balansert- det føles rett og slett som om den er i godt humør og litt takknemlig. Porene er mindre, flassingen har forsvunnet, og mange av pigmentflekkene/solskadene er blitt mindre synlig. Fortsatt et stykke igjen til perfekt hud, men guri så mye bedre den ser og føles ut! Jeg bruker en blanding av M.D. Formulations, som er et merke som er både medisinsk og kosmetisk, og Decleor, som har masse deilige aromaessenser og milde, pleiende ingredienser. Ingen av merkene tester på dyr!

Jeg anbefaler dere egentlig å få skreddersydd deres eget program dersom dere har problemhud.  Hilde Christina har ulike pakker og priser. Jeg er veldig interessert i hudpleie og kosmetikk og hadde egentlig klart meg fint med pakken til 250 kroner. Men dersom man er en lysegrønn n00b, kan man bestille den fulle pakken hvor man får grundig innføring og oppfølging.

Siden jeg selv elsker før/etter-bilder, lover jeg å komme med det her i bloggen etterhvert som huden har fått stabilisert seg litt mer!🙂

Og til sist: Her er mitt regime!

Rens morgen og kveld: Decleor Aroma Cleanse cleansing milk and tonifying lotion

Denne duoen med rensemelk og toner er som sendt fra himmelen. Melken fjerner sminke og andre ting huden har utsondret i løpet av dagen/natten, toneren balanserer ph-verdien i huden og avslutter renseprosessen. Ikke skipp toner, den er like viktig som rensemelken!

Øyekrem, morgen og kveld: M.D. Formulations Moisture Defense Antioxidant Eye Cream

Endelig en øyekrem som ikke svir om jeg får den innpå øyet! Jeg har tidligere fått milier av øyekremene jeg har testet ut, men ikke av denne.

Serum, morgen og kveld: M.D. Formulations Continous Renewal Serum

Dette serumet skal visst gjøre underverker for enhver hud. Hilde Christina har hvertfall skrytt det opp i skyene! Det bidrar slik jeg har forstått det til å fremskynde fornyelsen av hudceller, slik at porer krymper og flekker/prikker forsvinner. I tillegg får man klarere hud og mer glød. Jeg vet jo ikke hvilket som produkt som virker best isolert sett på min hud, for jeg begynte jo bang kræsj på ti nye produkter med en gang, men jeg har stor tro på dette produktet.

Dagkrem: Decleor Hydra Floral Anti-pollution Flower Nectar Moisturising Cream

Fantastisk. Mild, lukter fullstendig deilig, er ikke fet, men bombarderer huden med fukt. Roer og pleier og er bare snill.

Nattkrem: Decleor Aromessence Neroli Essential Night Balm

Dette er kanskje mitt favorittprodukt. Det er en balm, altså en uvant konsistens (tenk tigerbalsam), men huden min elsker den. Den roer, den pleier, den er helt perfekt. Men dersom du vurderer den, prøv å få tak i en prøve først. Kan tenke meg at mange vil ha issues med balm-konsistensen. Og igjen: det kommer veldig an på hudtype om den passer eller ei, vil jeg tro.

Ansiktsskrubb, 2 ganger i uken: M.D. Formulations Face and Body Scrub

Tidenes mest effektive ansiktsskrubb, uten tvil. Den er en fryd å bruke. Den har både fysiske, små korn som skrubber, i tillegg til at den inneholder fruktsyrer (? eller var det glycolsyre?) som peeler huden kjemisk. Jeg må virkelig holde meg i skinnet for å ikke bruke den for ofte:)

Rensende ansiktsmaske, 2 ganger i uken: M.D. Formulations Vit-A-Plus-Clearing Complex Masque

Denne masken har jeg bare fått prøvd en gang, så jeg har ikke så mye å si om den foreløpig- annet enn at den lukter veldig medisinsk, noe som gir meg en følelse av at den er effektiv og presis på huden.

Fuktgivende/pleiende ansiktsmaske, 2 ganger i uken: Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturing Mask

Denne masken kunne jeg godt lagt hver morgen i stedet for dagkrem- den minner veldig, annet enn at den er tykkere og sikkert har mer konsentrert mengde pleiende ingredienser. Den er super på irritert hud som feks etter en for varm dusj, en runde med skrubb, eller hvis den bare er tørr og itchy.

2 responses to “Hudpleieregimet

  1. Så bra at du er fornøyd! Jeg har nesten samme regime som deg, men har byttet ut dagkremen med en emulsjon nå om sommeren. Trenger ikke like mye fukt. Balmen ELSKER jeg!!<3 Bestest<3 Bruker en annen øyekrem, men skal teste den du bruker snart. Må bare spare opp litt penger først😛 MD er dyrt!

    Har funnet ut at jeg elsker nesten alle produktene som HC liker og har skrevet om. Har kjøpt bodylotion, håndkrem, fuktspray, mascara, solpudder, lipbalm, mineralsminke ++ i tillegg😀

  2. Så bra at det funker for deg! Jeg har fått massevis av tips fra bloggen hennes, og er veldig enig i at MD-skrubben er fantastisk.🙂

Legg igjen en kommentar

