Varm ballong i hodet

Slik føles den første høstforkjølelsen. skvulpende vaterboble inni skallen, sår og hoven hals. Min egen feil, som står i fem timer på utekonsert i regn i ballerinasko. Isj.

Men! Da er det Fire Ting en må gjøre for å bli frisk fortest mulig:

1. Skift sengetøy, luft ut på rommet og støvsug. IKKE la snottepapir og andre ekle spor av sykdom ligge og slenge.Ha det ryddig og kaldt, med en varm dyne.

2. Ta en lang dusj mens du hører på NRK Klassisk. Ta på deg ren pysjamas, eller reve-onepiece.

3. Brygg litervis med te (jeg bruker Pukka protect, den booster immunforsvaret) og rør ut masse deilig honning. Husk å la teen kjølne litt før du rører i honningen, er det for varmt dreper vannet de gode tingene i den. Så, vent til temperaturen er lunken slik at du kan ta store slurker før du har i honning.

4.  Installer deg i sengen med te, bøker og blader.  Jeg vil virkelig virkelig anbefale Elle Collections, jeg fikk det anbefalt av Hjartesmil og jeg elskerelskerelsker det! Kjempebra skrevet, deilig layout/design og ….ja, superinspirerende. Ha en liten søt papirpose ved siden av sengen som du legger kleenexen i etterhvert som du bruker den. Og så en stor flaske vann. Tving i deg så mye du klarer!

Sa jeg reve-onepiece? Jaaa, det sa jeg! Åh. Jeg har fått verdens søteste drakt fra Bunnywarez, den er stor og god og varm og myk og har hale❤.


Jeg så en vaskebjørn på gaten i mai, tror jeg det var. Jeg ble helt paff, så jeg rakk ikke å stanse jenten som hadde den på seg før hun forsvant inn en dør. Hun var så tøff! Brun dress med stripete hale, runde ører og lysbrun mage. Og en sixpack i armene:) Men noen uker etterpå så jeg henne igjen. Denne gangen rakk jeg å stoppe henne, og spørre hvor hun hadde funnet den. Hun ga meg adressen, og jeg fant den fantastiske nettsiden som selger alleslags dyr.

Jeg tenkte at det kanskje ikke var plass til to vaskebjørner i Bergen, så jeg forelsket meg i reven. Det eneste var at den hadde svart hale, og alle vet jo at reven har hvit haletipp, jfr eventyret om fløteskvetten osv. Så jeg ble fan av dem på facebook, og spurte dem der om ikke de kunne lage hvit haletipp i stedet. Og jommen fikk jeg svar om at det skulle de gjøre! Limited edition coming up. Woho!

Og så fikk jeg plutselig en melding i facebookinnboksen min fra vaskebjørnen! Hun hadde sett at jeg skrev til dem på siden deres, og sa at hun håpet at vi møttes på gaten en dag, reven og vaskebjørnen. Det håper jeg også. Nå er vi facebookvenner, så det kan jo kanskje ordnes? Selv om jeg foreløpig kun bruker den som kosedress her hjemme.

5 responses to “Varm ballong i hodet

  1. Åååå! Den så veldig digg ut!😀

  2. Føler med deg. Er snart kvitt min forkjølelse. Har bare en kur å tipse deg om, nemlig nettshopping!

  3. Jeg har litt issues med slike dresser. Men.. hadde jo vært tøft til jentene mine da:)

    God bedring.

  4. sitrondrops

    Malin: takk! Og…jeg skjønner hva du mener. De er jo ikke akkurat flatterende:) Men jeg synes de funker nydelig til «homewear» for min del. Og så syns jeg jo på en måte at det ikke er så galt at tweensa får en motebølge hvor man ikke mååå være supertynn og perfekt og sånn, for å kunne bruke det. Men jeg rynker på nesen av folk som går med skitne, flekkete onepiecer ute blant folk. I offentligheten er det øvre aldersgrense på….12 år?😀
    (men: reve-onepiecer er liksom litt kostyme også, så det er andre regler for sånne!)

  5. driiitkul drakt ass !!
    tusen takk for tipsene, jeg har feber og rennende neste og vond hals og alt det der og jeg prøver å bli frisk så fort som mulig siden jeg snart har en viktig fotballkamp og det er meldt finvær hele uken. ps. jeg har ikke sett bloggen din før i dag, men jeg likte den kjempegodt!

Legg igjen en kommentar

