Mormorsavn

Kvelden før bryllupet hadde jeg, min forlover og bestevenninne Ruth Hege, mammen og hennes bestevenninne Randi jentekveld. Vi spiste indisk mat og drakk vin og prøvde å ta inn over oss at jeg skulle gifte meg dagen etter.

Og så drar mammen opp en liten blå boks med stener på og gir til meg. Og jeg åpner den og klarer ikke å gjøre annet enn å gispe dypt og lenge. For oppi der lå 5 ringer. 5 ringer jeg var sikker på var tapt for alltid. 5 ringer jeg fikk da jeg var kanskje 6 år og var på bytur med mormor. Vi gikk inn på en gullsmed og jeg fikk velge meg ut ringer. Og jeg valgte disse. En firkløver, en sommerfugl, en blomst, en marihøne og en med tre rødlilla granittstener i.

Jeg var sikker på at jeg hadde klart å rote dem bort. Men mammen har spart og gjemt på dem, til hun var helt sikker på at jeg ikke skulle rote dem bort når jeg fikk dem igjen. Og det var altså dagen før bryllupet. Jeg hadde sommerfuglen på lillefingeren hele bryllupsdagen, slik at mormor også fikk være med på det beste døgnet i hele mitt liv.

Tusen takk, mammen❤

6 responses to “Mormorsavn

  1. Åååååå! Feller en liten tåre her. Så utrolig vakkert🙂

  2. Ååh, så utrolig fint og koselig!

  3. Så fiiin historie❤

  4. åhh, skikkelig fine ringer!

  5. åhh, skikkelig fine ringer!!

  6. Å Marianne, så fint!

Legg igjen en kommentar

