Bryllupsmorgen

(bryllupsdagen del 1)

Lørdag morgen våknet jeg grytidlig. Jeg sto opp rundt halv sju, tror jeg, satt meg ut på benken utenfor huset og drakk kaffe, spiste skiver og skrev talen min over på ett ark med store bokstaver. Prøvde å ta inn over meg at dagen endelig var her. Pustet med magen, kjente på pulsen. Den var litt raskere enn vanlig:)

Etterhvert sto Ruth Hege opp, vi kom oss i dusjen og gikk til frisøren. Jeg brukte Norges første økologiske frisørsalong, nemlig Huldra! Min faste frisør/alkymist Ching Bling er nemlig ikke så begeistret for å gjøre brudestyling. Men jeg var kjempefornøyd med Huldra, og noe som gjorde at de virkelig skilte seg ut for min del er at man betaler litt utifra hvor innviklet man vil ha det. De tok en grunnpris på 1780 kroner, og det inkluderer en prøvetime og en stylingtime. Går man utover det har de en fast timepris. Jeg hadde ikke lyst på noe fancy,innviklede greier- jeg ville ha håret som jeg pleier, bare med et slør festet i, og litt mer «laminert» enn vanlig. Ser at de fleste andre salonger i byn tar 3500-4000 kroner flatt!

…Anyways. vi fikk kaffe, mozell, frukt, oreokjeks, cherrytomater og nøtter da vi kom. Og ikke minst: cava! Da vi var ferdige tok vi en taxi hjem. Der hadde mammen og Randi laget brunch. Mens vi satt og spiste kom Håkon, fotografen, og Nathalie, som skulle sminke meg. Nathalie (Nordnes) er verdens søteste multitalent; ikke bare lager hun de nydeligste plater (har hørt på Letters i ukesvis nå, elsker den!) , men hun er også makeup-stylist. Bergens dyktigste, hvis du spør meg:) Jeg løp rundt i spanx og bh og røykte og ble sminket, mye latter og fnising preget det lille oransje huset den formiddagen.

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Mine nydelige vintage Dior-sko, funnet på etsy❤

ta-taaa!

10 responses to “Bryllupsmorgen

  1. sukk og sukk og sukk!❤

  2. Sukker henført jeg også🙂 Gleder meg til fortsettelsen🙂

  3. linnjones

    Så nydelig du er!🙂

  4. Du er så fiiiin, Marianne!🙂 Gleder meg til å lese om resten av dagen, og å se flere bilder.

  5. Nydelig! Som en ekte eventyrbrud🙂

  6. For en veldig fin blogg jeg tilfeldigvis snublet over!
    Gratulerer som nygift, og her kommer jeg nok til å titte innom igjen.

  7. takk, Linda! Og takk, alle dere andre:)

  8. Så NYDELIG!!!🙂 Sier som de andre… Sukk, sukk, sukk.🙂

  9. Tilbaketråkk: Papirbryllup | Sitrondrops

  10. Thousands of travellers visit London every year to enjoy this amazing city.
    No worrying about late night arrivals disturbing you
    at night or listening to the sound of the elevator during all night.
    With so many more attractions to be explored, Edinburgh
    has the magic of making your holiday or business trip very interesting
    and exciting. Corporate apartments in Paris give homely feeling
    which makes life at ease when you are out of home for long.

Legg igjen en kommentar

