Høsten

Ok, så er man nygift og nettopp fylt 30 og har et kjøleskap fylt med champagne.

Og så er man uten jobb.

Jeg har sagt opp jobben min som journalist ved universitetet, og nå er jeg arbeidsledig. Jeg fikk nesten drømmejobben i forrige uke, det sto mellom meg og en til, men så fikk jeg den ikke. Synd, for jeg er så klar for å jobbejobbejobbe nå.

Så: da må jeg lage litt prosjekter for meg selv for høsten som har kommet til Bergen, den har kommet like vått og hardt som…. når verdens kraftigste gummistøvel tramper nedi en sølepytt med all sin kraft. Ja, slik føles det.

Er det bare jeg som liker å lage lister, for å motivere seg selv? Me thinks not. Del gjerne deres egne lister!

Skal jeg være jobbløs, skal jeg i det minste bruke ventetiden til noe nyttig. Som foreksempel:

1. eksperimentere meg frem til den perfekte pasta carbonara

2. trene yoga så ofte jeg kan og bli myk og harmonisk i kroppen

3. sy om og inn alle klærne mine som enten er for store eller for lange

4. vekke til live leselysten igjen og lese tonnevis med bøker.

5. spille Final Fantasy. Helst nummer VII, men også XIII.

6. lese meg opp på teorier innen kommunikasjon og digitale medier fordi jeg synes det er utrolig spennende, men har lite teoretisk utdannelse.

7. gå på alle interessante foredrag jeg finner hos Studentersamfunnet og lignende

8. stå opp tidlig hver dag, spise koselig frokost og høre på radio

9. gå på formiddagskino fordi jeg kan.

10. bli flinkere til å blogge.

11. gå høsttur i en skog, og gjerne lete etter kantareller selv om det kanskje er litt sent nå.

12. drikke to liter vann hver dag, sånn utenom trening. Jeg blir så innmari mye bedre til sinns av det, pluss at huden min viser tydelig at den liker det.

13. lære meg meditasjonsteknikker som virker før jeg syns det blir kjedelig.

14. synge. Kunne tenkt meg å bli med i et kor, men vet ikke helt hvor/hvordan jeg skal begynne.

15. kanskje melde meg på et sy-kurs for nybegynnere.

5 responses to “Høsten

  1. Jeg var jo arbeidsledig inntil nylig, og tidligere har jeg mye bare blitt sittende i sofaen og vente på å gidde å finne på noe å gjøre. Løsningen denne gangen ble å skrive en liste (på kvelden) over minst fire ting man skal gjøre dagen etterpå. Da ble dagene innholdsrike og givende, for jeg er veldig pliktoppfyllende overfor egne lister.

  2. Syns du er flink å blogge – så den kan du stryke av listen.
    Jeg syns absolutt du burde melde deg på et sykurs. Jeg tror verden blir vakrere om du syr mer! Jeg tror du har mange idéer på nye ting, former og farge som vi vil alle ha god nytte av!
    Kor – jeg blir gjerne med om du ikke vil ha den for deg selv. All hobbyvirksomhet som er utenfor skjermen virker tiltrekkende i disse dager!

    Lykke til med listen! Om jeg var i din situasjon tror jeg at formiddagskino ville vært på toppen av min liste! En god start på dagen, spør du meg! Og så kanskje en gøy forelesning på høyden eller to?

  3. Hei, kunne dette være noe?
    Innkopiert fra Aktivitetskalender:
    «Toning – frigjørende og helbredende bruk av egen stemme
    Ved toning kan en bruke stemmen på en slik måte at den gir forløsning, overskudd og livsglede. Vi gjør øvelser som frigjør stemmen, pusteøvelser, meditative øvelser og spesifikke mantra som virker inn mot kropp, sinn og energifelt. Det er toningskvelder hver første onsdag i måneden.
    v/ Kari Helena Skogseid
    Adresse: Tårnplass 3, 5012 Bergen
    Tid: 18.30-21.00
    Kontaktperson: Kari Helena Skogseid
    Pris: kr 200,- pr. kveld
    Telefon: 55325530
    E-post: info@stemme-og-stillhet.no
    Internett: http://www.stemme-og-stillhet.no » Sitat slutt. Oppstart i des.2010?
    Kan også se nærmere på meditasjonskurset 1.-3-oktober? Veldig «tilfeldig» at jeg datt over forannevnte info nå🙂

  4. Lykke til med jobbsøking, Marianne! Jeg hadde gått mest mulig på BIFF hvis jeg var deg🙂

  5. Ja, jeg syns det høres ut som en god idé å eksperimentere seg fram til den perfekte spaghetti carbonara, og så forteller du meg oppskriften etterpå, NAM, for faen! Jeg blir så irritert på restauranter som bruker FLØTESAUS i carbonara, da får jeg lyst til å gå og fise ned kjøkkenet deres.

Legg igjen en kommentar

