Festen

Bryllupsdagen #3

alle bilder er tatt av Håkon

Marianne & Walter

Advarsel: massiv mengde tekst, og bilderas deluxe🙂

Etter vielsen gikk vi hjem i huset og spiste noen skiver. Viktig å passe på blodsukkeret en slik dag! Deretter gikk jeg og walter og forloverene våre og Robert til Nygårdsparken for å ta takkekortbilder. Og så, endelig, var det fest!

Festen ble holdt i Urdihuset. Jeg er så fornøyd med det valget. Det er rett og slett nydelig der. Ingen andre festlokaler i Bergen kan måle seg, til den prisen! Et av de store plussene med å leie Urdihuset er at man kan ta med sin egen alkohol- og når man skal ha fri bar, er det ganske mye penger å spare der.

Vi var 85 stykker, tror jeg, og dørene åpnet halv fem for dem som ville komme og henge litt ut før det hele startet klokken seks. Vi hadde frukt, nøtter og Wenches spekechips som snacks, og åpen bar. Og ikke minst hadde Lene fikset popcornmaskin og popcorn fra kinoen! Fine Pål sørget for å ta polaroidbilder av alle gjestene i det de kom, og så fikk gjestene skrive hilsen bakpå (istedet for gjestebok), og så festet de bildet på en stor hvit tavle, med knappenåler fargekodet for hvilke relasjoner de hadde til oss. Type rød= Mariannes familie, Gul= Walters venner, og så kunne man selvfølgelig velge flere knappenåler:) det ble en fin vegg, og i tillegg til at gjestene kunne «plassere» de andre på festen, blir det superkjekt å lese hilsenene om ett år- vi har nemlig spart dem, de ligger i en kiste sammen med en flaske champagne og skal åpnes på ett-årsdagen.

Vi valgte å holde våre taler før maten, slik at vi slapp å sitte med nerver under middagen. Wenche var kjempeflink toastmaster, og jeg klarte å erklære kjærlighet til både familie og Walter uten å miste fatningen eller gråte. Og Walter holdt en fullstendig nydelig tale til meg.

På menyen var grillbuffet, bestilt via Urdihuset. de hadde hentet inn kokker som sto i bakhagen og grillet for harde livet. Det ble servert spareribs, hvitløksmarinert oksefilet, scampi, laks, kyllinglår og noen spicy pølser. I tillegg var det salater og brød og aioli. Veldig godt, og plenty med mat til alle! Kan anbefales til alle som vurderer å gifte seg på Urdihuset og ønsker en litt uformell ramme:)

Etter middagen var det enda flere taler- en fantastisk seanse, og siden vi hadde gitt alle talerne en maxtid på 3 minutter, ble det ikke langtrukkent heller. Det var taler i alle varianter, og Frode (walters forlover) avsluttet talerekken med et smell. Han er nettopp ferdig på manuslinjen på Lillehammer, og hadde skrevet den morsomste talen ever. Jeg lo slik at jeg fikk krampe i kjevene og måtte gjemme ansiktet i en serviett for å skjule smertegrimasene da jeg lo.

Kakeskjæringen ble igangsatt en time etter talene, vi hadde bestilt et tårn av cupcakes fra Eat My Muffin i smakene gulrotkake, vanilje, og ananas/banan. Og så hadde flinke Guri laget mini-makroner i pastellfarger som hun stakk ned i frostingen på hver enkelt cupcake! På toppen tronet en fet og lekker oreokake.

På dette tidspunktet begynte jeg virkelig å få flatt batteri. Jeg satt ute på verandaen og var varm og kald og svimmel, helt utslitt. Skoene var kastet for lenge siden, og brudekappen var hentet frem. (jeg liker kapper, de bringer jo frem superhelten i en). Heldigvis, med hjelp av mammens reiki, kom jeg meg ovenpå igjen, og da det var tid for brudevals, var jeg i toppform!

Vi danset barbeint, og klarte å ikke snuble. Vi valgte Norah Jones’ Come Away With Me som sang, den går akkurat passe sent. Og dansegulvet fylte seg opp med en gang vi var ferdige, og der ble jeg i noen timer. Jeg var så våt av svette at jeg kunne vridd spanx’en, og håret dryppet. Bra jeg ikke er av den selvhøytidelige typen, selv som brud:D

Nei, jeg blir tom for ord. det var så GØY! Vi hadde ikke lyst til å dra derfra i det hele tatt, men hotellet vi skulle sove på lå 45 minutter unna med bil, så vi måtte ta det med i betraktningen- det er tross alt kjekt å ha litt å gå på når man kommer til hotellet og, og ikke sovne i bilen på veien bort:)

Det var helt fantastisk. Mye takket være Urdihuset, og sinnsykt dyktige Janne Gullaksen. Kvelden overgikk alle mine villeste fantasier, og utifra tilbakemeldingene jeg har fått i etterkant, koste gjestene seg også, ikke bare brudeparet, hihi.

Jeg er også superfornøyd med at vi valgte å bo på Solstrand, et spa-hotell på Os. Vi var der i to dager og hadde booket spa og treretters  og bare avslapning hele søndagen. Vi badet og svømte og spiste verdens beste lammeburger til lunsj, og en treretters med vinpakke om kvelden. For ikke å glemme frokostbuffeten, med pannekaker og bacon og blåbærsyltetøy:D Jeg fikk blant annet signaturbehandlingen til spa-avdelingen, og jeg bare sier det: det er den beste spabehandlingen jeg har fått noensinne, og jeg har prøvd mange forskjellige!

Selv om jeg klarte å holde tårene tilbake under selve bryllupsdagen, kom de til slutt søndag morgen. Da jeg våknet og hele gårsdagen skyllet inn over meg,  Walter, vielsen, de fantastiske vennene og familiemedlemmene våre, stemningen, følelsene- ja, da gråt jeg. Og så fikk vi morgengaver begge to! Jeg fikk en Mulberryveske, og Walter fikk en Burberry trenchcoat.(som heldigvis satt som et skudd, siden jeg kjøpte den i Berlin, hihi).

Puh! Så masse tekst. Imponert hvis du har lest alt! Men nå kommer det dere har ventet på, nemlig bildene:)

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

Marianne & Walter

(og så kommer det nok flere bilder, tatt av alle de andre på festen!)

7 responses to “Festen

  1. Så nydelig! Du og Walter ser så lykkelige ut, virkelig herlige bilder🙂

  2. LOVES it! Det ser ut som dere hadde en fantastisk dag! Blir i skikkelig romantisk modus av å lese bryllupsinnleggene dine. Herlig!🙂

  3. Så utrolig mange nydelige bilder!😀

  4. Ååh, lagrer dette i bryllupsmappen min med en gang! (Hallooo, makroner PÅ muffins! Dør litt inni meg nå)

  5. Herlige bilder:)

  6. Tilbaketråkk: Papirbryllup | Sitrondrops

  7. Ser dette innlegget er noen år gammelt, men er SÅ glad for at jeg fant det! Masse inspirasjon, og mailen til Urdihuset er allerede sendt!! Håper de har ledig for bryllupet vårt, for dette var midt i blinken😀

Legg igjen en kommentar

