Bergensbliss

En søndag. Med sterk høstsol og skarp luft. Å sove lenge i nyvasket sengetøy, og rusle til Nobel Bopel og spise søndagsbrunsj og lese aviser og skravle med mannen sin og tilfeldigvis treffe på venninner som sitter og leser pensum i solveggen.

_MG_9334

_MG_9336

_MG_9337

altså…hvor skal jeg begynne. La oss begynne med pølsene! deiligste pølser, selvkomponert av Nobel Bopel-gjengen i samarbeid med Solheim Kjøtt. Det er lam, det er fennikkel, det er grovt og stappet med smak. Og så kan vi fortsette med speilegg og bacon. Og så er det ovnsbakt potetmos. Man får også et glass med smørsticks i. Jeg stappet den ene ned i potetene, det ble syndig og salt og ekstra godt. Resten av smøret ble smurt utover brødet, som er fra Colonialen,og kommer i den mengden man selv ønsker. Og toppen av denne herligheten er et glass med gresk eller tyrkisk yoghurt, honning og eplebiter. Himmelsk! På tallerkenen er også et glass med syltetøy, det må ha vært hjemmelaget, og det var blåbær og frekke hint av vanilje. Disse ble delvis blandet med yoghurten, delvis spist sammen med pølsen og bacon.

_MG_9341

_MG_9342

_MG_9338

Vel er det venner av meg som driver denne fine møbelkafeen, men jeg tror nok man kan slå fast at dette er en vinner basert på fullstendig objektive kriterier også;)

Søndagen fortsatte med kino, Wall Street 2, og Bergen Kino har virkelig oppgradert KP1 altså! Jeg fikk ikke dobbelsete slik jeg ønsket, men de vanlige setene var ganske så digg de også, man kunne skyve dem bakover, det var massemasse plass til beina slik at man slipper å krype oppi setet med hele seg når noen skal forbi, og sånn brusholder. Jajamensann, små gleder er også gleder!

2 responses to “Bergensbliss

  1. Hehe🙂 Ja, små gleder😛 Men jeg syntes den er blitt mindre, men så har jo jeg blitt eldre og større også da😛 Men Barfot er best, egentlig. Der slipper man å se rett i bakhodet til de foran, det er brattere liksom🙂

    Koslige bilder fra en fin søndag!😀

  2. Ble sulten…

Legg igjen en kommentar

