Kanadaskogen

Jeg får ikke drømmen om å plukke kantareller ut av hodet. Å gå i en skog og myse, for så å plutselig få øye på noe gyldent som såvidt skimtes borti der, mellom to store og mektige trerøtter.

Så en dag det var høst og nydelig vær dro jeg, Walter, Magnus, Lene og Rufus på kantarelljakt i Kanadaskogen. Men det ble egentlig en høsttur med piknik i stedet, for vi fant ingen kantareller. Null problem! Vi kjørte innom butikken på hjemveien og kjøpte kantareller i stedet, så det ble biff med smørstekt gull på lell.

Guri som jeg koste meg med å gjøre meg klar til turen! Superundertøy, matpakker, kjeks, kaffe, kakao, kopper og kniver og ….ja. Lagde lekre minipolarbrød med diverse påleggskombinasjoner av ridderost, skinke, snøfrisk, gräddos, hamburgerrygg og kremost med krydder. Og så sånne svære kjeks med hvit sjokolade og skogsbær i. Nam!

En fin skog. Jeg er jo et skogsmenneske fremfor fjell, sjø/svaberg, vidder eller lignende. Men det aller beste er løvtrær, og Kanadaskogen hadde litt vel mye nåler:)

_MG_9250

_MG_9237

_MG_9217

 

_MG_9205

_MG_9253

_MG_9209

_MG_9216

Legg igjen en kommentar

