novemberbokklubb

_MG_9867

Blant stadig mørkere dager og kaldere netter er det velsignet deilig å rømme fra travle jobber, skumle eksamener, bekymringer og lange todo-lister, inn i en varm leilighet med gode mennesker, samles over rykende tallerkener og kjenne skuldrene senke seg, smilet sniker seg frem og før man vet ordet av det sitter man og gapskratter og har glemt alt som heter hverdag.

Vi burde kanskje finne på et nytt navn på bokklubben ettersom det blir diskutert like mye politikk, sminke, kjendiser, tv-program, sykdommer og rasisme, som bøker i vår fine lille klubb. Og vi spiser og drikker mer enn vi leser høyt når vi møtes.

Men navnet, og intensjonen, står. Denne gangen var det Marie som inviterte til selskap i sin nydelige, nyinnkjøpte leilighet.

_MG_9852
Vi begynte med blant annet prosecco, grissini, hummus, baba ganoush(?) og sjokolade.

_MG_9892

_MG_9854

Og fortsatte med siciliansk vegetarpasta med deilig aubergine blant annet, og hvitløk og bladpersille og tomat og masse andre herligheter.

_MG_9856
Med masse parmesan,pepper, ekstra oliven, bladpersille og brød.

_MG_9864
Alvorlig fjes og andektighet når vi forsyner oss for første gang😀


Vi ser jammen alvorspregede ut, hihi:D

_MG_9870

_MG_9871

_MG_9862


Til kaffen: hjemmebakt cantuccini med tranebær og pistasjenøtter……

_MG_9886
…..og sherry!

Vi ble helt hvetefjerne av all pastaen, så meg og Ida kapitulerte til sofaen ganske så raskt.
_MG_9887

_MG_9858

_MG_9894

vi avsluttet kvelden med en seriøs debatt om Elles liste over Norges mest sexy menn, og fikk startet planleggingen av årets begivenhet: Bokklubbens julebord.

_MG_9899

Og når vi tuslet mot bussen var det ikke så mørkt og kaldt lengre. Påfyll av lys og varme i form av venninner og mat og drikke er den beste medisinen mot vintermørket.

6 responses to “novemberbokklubb

  1. Marianne, du som er journalist burde da virkelig kunne regelen for når du skal skrive «meg» og «jeg». «meg og Ida…» Har sett flere lignende eksempler på bloggen din.

  2. Hehe, du har jo et poeng, men for meg er det to ulike virksomheter, ikke minst ift metodikken. Som blogger skriver jeg subjektivt, impulsivt, jeg skriver alt i en omgang uten å redigere eller gruble, jeg liker når det kommer trillende fra hjertet:) Som journalist jobber man jo mye mer metodisk, både i forhold til grammatikk og rettskriving, til kildebruk og kritisk tenkning. En tekst på 500 ord i bloggen tar kanskje max en halvtime, en tekst på 1000 tegn som journalist tar….flere timer, alt etter hvilken sak det dreier seg om:) (dette er ment som en forklaring, ikke unnskyldning, forresten)

    Men: jeg synes selv det er irriterende med grammatiske feil- særlig når de er konsekvente, så jeg takker for tilbakemeldingen og skal prøve å skjerpe meg fremover!

  3. Jeg har lest bloggen din i bare et par måneder, men må si jeg er blitt litt avhengig!

    Det blir en del rosablogger på meg, så å tre inn i din verden av jordnærhet og ikkeproduktomtalende blogging er veldig deilig!

    Tusen takk! Du kan med glede blogge litt oftere😉

  4. Ida: så hyggelig å høre!
    Ja, jeg har også lyst til å blogge oftere- men samtidig så er det litt viktig at bloggingen skal være et overskuddsprosjekt for meg, noe jeg gjør fordi og når jeg har lyst, ikke av plikt:) Men jeg skal bli flinkere- først og fremst handler det faktisk om at jeg må huske å ta med kameraet når jeg er ute og farter:)

  5. Å, bokklubb, det hadde vært noe!

Legg igjen en kommentar

