2010: April, mai, juni og juli

Da fortsetter årskavalkaden! Jeg oppdager bare flere og flere bilder som aldri har blitt lagt ut og hendelser som ikke har blitt blogget, men sånn er det nå bare. Så her kommer litt bilder som ikke har vært postet før også, tenk det.

April startet med at jeg fortalte dere om slankeprosjektet mitt og viste før-og-etter-bilder.

Vi hadde potetpizzakveld….

_MG_7093

_MG_7090

_MG_7089

…og jeg oppdaget makroner i Bergen for første gang. (men det er ikke gode altså)

Mine første makroner

Walter gikk bare i happysocks.

bilder5

Og jeg fikk en av mine største drømmer oppfylt takket være mine foreldre og Lene:

bilder23

bilder3

Vi var på åpning av kunstutstillingen «Mosquito and the ruler».

bilder54

bilder37

bilder50

Og lo masse på Zupperia etterpå.

bilder17

Jeg søndagslunsjet blant annet på Landmark, selv om de er ketsjupsnobber.

_MG_7523

_MG_7525

Og fant vintage miu miu-sko på ebay!

_MG_7529

En annen søndag inviterte jeg på ladies’ lunch med croissanter, eggerøre og pannekaker.

IMG_1570

IMG_1552

Jeg fikk ny trenchcoat fra Zara.

vaar1

Vi spiste masse på Pingvinen.Kake

Fiskegrateng på Pingvinen

Og endelig kom vårblomstringen skikkelig i gang etter en lang og kald vinter. Sent, men godt.

blomstring i teaterparken

Peonsesongen startet og jeg kjøpte sikkert 30 buketter i løpet av våren.

IMG_1589

Magnoliatrærne utenfor Godt Brød kom og jeg kunne sitte og se betatt på dem i evigheter.

Magnolia

Vi feiret at Åshild var ferdig med bacheloren sin i møbeldesignet, og alle klemte hele kvelden.

_MG_7831

_MG_7871

_MG_7840

Så ble det 17.mai!

syttende63

Champagnefrokost hos Siv og Pål med taler, allsang og en superlekker buffet.

syttende34

Walter hadde nydelig, selvknyttet sløyfe på.

syttende40

syttende8

syttende75

syttende98

Jeg fikk både gassballong og is, hurra!

syttende115

Om ettermiddagen hadde vi åpen pølsefest for dem som ville.

syttende128

syttende144

Og det var en nydelig dag som ble avsluttet med fyrverkeri klokken 23.15.

miumiukopi

Jeg fikk endelig igjen glidelåsen på den skamløse miumiu-kopien av en kjole.

IMG_1706

Og bam! der var det kirsebærblomsthimmel også.

IMG_1708

parklivet satt igang for alvor.

IMG_1712

IMG_1700

Jeg hermet etter Underbara Clara og kjøpte kjole fra Minimarket.

Pål,Nadina og Mari

Vi gikk på den beryktede medieminglingen under Nordiske Mediedager for å spionere på kjendiser. (eller egentlig bare drikke og sladre sammen som vanlig).
(Jeg hilste på Petter Pilgaard og gikk forbi RayKay 10 ganger i håp om at han skulle kjenne meg igjen, men det gjorde han ikke. )

Siv og meg

Lars? og Siv

Pål og Åsmund

Pål og Nadina

Plutselig var det lyst og fint når man gikk hjem om natten.

IMG_1618

Jeg kledde meg opp til bursdagstapas.

IMG_1674

Og feiret bursdagen til Nadina midt i den verste eksamenstiden.

Bursdagsbordet

Tulipanene kom på plass!
Tulipaner

Og i parken utenfor Smakverket lå vi en hel søndag med bøker og nistepakker i kirsebærblomstregn<3

Søndagspiknik

Kirsebærblomstring

Søndagspiknik

Walter i parken

Så dro vil til Berlin.

Meg

Midt i fotball-VM! Så det begynte med at gutta satt på utepub med storskjerm, mens jentene shoppet på KaDeWe.

Fotballkamp

Vi testet ut hotpot på ekte kinarestaurant!

Hotpot

Og bodde i tante Audhild og Karl Edvards nydelige jugendleilighet midt i byen.

Berlinaften

Vi drakk sjokolademilkshake

Sjokolademilkshake

og så på den store gay-paraden(dette er det kjedeligste bildet jeg kunne tatt derfra, men det var det eneste jeg fant!)

Gaypride

Vi dro på kjempemarked hvor kafeene hadde fluktstoler i sand og spiste vafler og ferierøykte.

Meg

Når vi kom hjem dro vi på prøvesmaking av bryllupskaken. Som selvfølgelig besto av cupcakes!

bilder44

Den blå irisen i bedet blomstret.

bilder35

Og vi satt på verandaen vår og spilte kort og drakk champagne.

Walter på verandaen

ny lyslenke

Meg på veranda

Jeg og min bror Magnus fant ut dagen før at vi ville på Final Fantasy-konsert i Stockholm, og våre fantastiske foreldre tente på ideen og sponset oss avgårde.

JDistant Worlds II

Neste gang skal vi også kle oss ut. jeg har allerede Yuna-kostyme i boks!

Og jeg brukte alle mine triks for å få til et møte med komponisten Uematsu, som er en av Magnus’ store helter.

Magnus og Uematsu

Siv fylte år!

bilder92

Og disket som vanlig opp med alskens deilige retter.

bilder83

Det ble varmt, og vi tok på oss sommerhatt og drakk øl på benken utenfor huset vårt.

Så var det med ett hagefest i en hage med Bergens eldste stall, visstnok.

_MG_8640

_MG_8571

_MG_8629

_MG_8635

På tampen av juli kom sommerregnet, men heldigvis kom Lene og Rufus på besøk og lyste opp dagen!

6 responses to “2010: April, mai, juni og juli

  1. Nyyydelige bilder!

  2. Vargens datter

    Så gøyal blogg du har! Herlige bilder🙂 Men, må spørre om noe: Hvordan legger man til bloglovin på siden av bloggen? Tenkte at du kanskje kunne hjelpe..? Ylva🙂

  3. Sukk. Du får meg til å huske hvor fint og bra det faktisk er i Bergen! Og ikke minst minner du meg på at jeg må ta mer bilder…

  4. Silje Vanilje

    Du får meg til å drømme om vår og sommer med alle disse fine bildene🙂

  5. Du vet når du finner en blog du ikke har sett før og faller så veldig for hele pakken og bare må lese alt?
    Jeg hadde et sånt øyeblikk nå.
    Herlig!😀

  6. WOW! Bunaden din er virkelig helt nydelig!! Måtte bare si det. Muligens den fineste jeg har sett.

Legg igjen en kommentar

