Lørdag, smør og Nina Simone

Det er lørdag, ute er det vått etter siste skur og antagelig vil det såvidt rekke å bli tørt igjen før neste kommer. Jeg har gitt meg hen til helgeklisjeen og ligger i pysjen i sjeselongen i vinduet og hører på Nina Simone. Drikker vann og brus og leser aviser. For et kvarter siden spiste jeg lunsj; en blodig og feit entrecôte med dobbel porsjon hjemmelaget bernaise og noen grønne blader med parmesan på.

Stusset du litt ved den siste setningen der? Da er du ikke alene, for å si det mildt.

I løpet av sommeren har jeg nemlig blitt en av dem. De nyfrelste lavkarbofanatikerne. De som jeg har fnyst av og himlet med øynene av og som jeg i mitt stille sinn har tenkt at ødelegger arterier og kolesterol og det som verre er.

Jeg skal ikke misjonere her i bloggen. Det er hvertfall ikke planen. Men siden jeg tidligere har fortalt om mitt Grete Roede-kapittel i sagaen om Det Sunne Kosthold, følte jeg for å opplyse om at jeg har skiftet skole- og slått rot i det nye klasserommet.

 

One response to “Lørdag, smør og Nina Simone

  1. Hei!

    Jeg bare lurer på hvorfor du har byttet «skole» når det funket med den andre?

Legg igjen en kommentar

