Mammabloggedilemmaet

Så, et år har gått siden sist man tok et drops ut av posen. På det året harjeg skiftet jobb,  blitt gravid, , solgt huset(hikst) og kjøpt ny leilighet (hurra), født en perfekt liten jente – og er nå i permisjon. Store omveltninger på kort tid med andre ord.

Ultra-Magnus på den nye terrassen vår, en sommerdag mens vi ventet på vårt nye familiemedlem.

Og bloggingen har hele tiden ligget i bakhodet, som en murrende kløe. Mange har bedt meg begynne igjen (og det er veldig koselig å være savnet, tusen takk) og jeg har flere ganger tatt med kameraet ut på eventyr for å knipse en fortelling å dele. Men det har bare ikke løsnet.

«Nå må du jo starte å mammablogge!» har jeg hørt fra flere kanter siden lillestjernen kom (bortsett fra Henrik da, som mente jeg skulle blogge om mitt permisjonsprosjekt å lære meg klingon i stedet). Og nå står jeg altså overfor flere dilemmaer, men det viktigste er jo det som blant annet frøken Makeløs har adressert: hvilken rett har jeg til å dele den lilles liv med resten av verden? Kan jeg starte hennes digitale fortelling om seg selv, for henne?

Diskusjonen om bildedeling av henne dukket for eksempel raskt opp i vårt hjem. Hva legger vi ut av og om henne på Facebook? Hva med bloggingen min, som jeg ønsker å gjenoppta – vil det ikke være kunstig å late som om hun ikke har kommet inn i livene våre, når hverdagene våre preges av å ha blitt foreldre?

Enn så lenge er intensjonen å ikk dele så mye fra lillestjernens liv. Men mitt liv; det har jo alltid vært en åpen bok :p

Så med dette erklærer jeg herved at jeg er tilbake; men vær altså advart: bloggingen vil nok preges av de nevnte livsomveltningene jeg har opplevd det siste året. På godt og vondt!

6 responses to “Mammabloggedilemmaet

  1. Hurra🙂 Bloggingen din har vært savnet!!

  2. Maria Festli

    Hipp hipp hurraaaa😀

  3. Man gleder seg stort over avgjørelsen!

  4. Christine

    Så gøy så gøy! Gratulerer med jenta, vi venter vår kjærkomne «overraskelse» neste måned.

  5. Gratulerer så mye, håper det kommer litt blogging fra deg framover🙂 Kos dere med den lille, og det ser jammen meg ut til at Ultra Magnus er fornøyd om dagen også🙂

Legg igjen en kommentar

