Rosablogging i BT

I dag har jeg en helsides kommentar i Bergens Tidende om rosablogging! Del 2, side 7- leses på nett her.

Kommentaren sprang ut fra innlegget mitt, Rosabloggere rocker, som jeg skrev i november. Da kontaktet Hilde Sandvik,kultur-og debattredaktør meg og spurte om jeg ville skrive en kommentar om samme tema- og det ville jeg selvfølgelig!

8 responses to “Rosablogging i BT

  1. Heidi Lund

    Hei
    Takk for innlegget. Som mor til Ulrikke Lund vet jeg at hun har fått mye «pepper» opp gjennomårne og til tider har hun sagt at dette er for dumt. Mange av kommentarene er så på kanten som det går an. Håper flere som deg setter fokus på dette. Jeg som forelder er utrolig stolt over det Ulrikke har fått til. Hun startet opp som 16 år og har utviklet et enormt nettverk i tillegg har hun måttet lære seg å jobbe hardt og mye.
    Vi burder være stolte av mennesker som utvikler nye muligheter for fremtiden.

    Heidi Lund

  2. Signe Pedersen

    Ja, eg har lest BT og difor er eg no inne på bloggen din.
    Spennande å sjå kva «de unge» tenkjer og delar med oss andre.
    Syns nok det kan bli i overkant rosa… hjå somme, difor er det godt å sjå at ikkje alle bloggar er like… (sjølvsagt)
    Spennande å fylgje med – likar spesielt alle bokbloggane eg kjem over – elskar å lesa, nemleg.

  3. Utrolig bra kommentar Marianne. Du har fått satt ord på mye av det jeg har tenkt på, både med den kommentaren og ditt tidligere blogginnlegg.

    Flink er du!

  4. Godt skrevet!

  5. Hei,
    måtte inn her for å se 🙂 og det var kjekt.
    Synes også at kronikken/kommentaren er veldig bra. Og så fint å lese det Heidi Lund skriver her, dere må begge bare fortsette å være stolte!

  6. Heidi: ja, du burde være stolt av Ulrikke! Har lest bloggen hennes i en del år nå, og hun er et glimrende eksempel på at man kan være reflektert og klok i kombinasjon med å interessere seg for klær og sminke. Hun minner for eksempel jevnlig leserne sine på at det finnes viktigere ting enn mascara, og oppfordrer til gjenbruk fremfor forbruk! 🙂

    Fra å være en ung jente har hun nå blitt en ung kvinne med egen bedrift, flotte ambisjoner og enda hardere bein i nesa! En pekepinn på hva det kan bli av jentebloggere:)

    Alle dere andre: takk for gode ord!

  7. Kommentaren din i BT er fantastisk bra skrevet 🙂

  8. Super kronikk i dag!!

Legg igjen en kommentar